اگر به دنبال یک سالاد رژیمی خوشمزه با مرغ هستید، سالاد مرغ کاری یکی از آسانترین غذاهایی است که می‌توانید تهیه کنید و در یخچال نگه دارید. می‌توانید سالاد مرغ را به عنوان شامی سالم و مقوی میل کنید. چون به جای سس مایونز از ماست یونانی استفاده شده سالاد کم چربی است. همین‌طور می‌توانید شب سالاد مرغ را تهیه کنید و صبح روز بعد آن را همراه با خود سر کار ببرید.

سالاد مرغ کاری همراه با هر نانی خوشمزه است. نان پیتا و نان تست از جمله گرینه‌های مناسب برای این غذا هستن. البته اگر رژیم دارید به تنهایی هم می‌توانید این سالاد را میل کنید. چون به خودی خود غذای کاملی است. یا می‌توانید یکی دو عدد نان سوخاری را خرد کنید و داخل سالاد بریزید. برای تهیه سریع‌تر سالاد، می‌توانید از مرغ بریان آماده استفاده کنید. به این ترتیب فقط کافی است مرغ و سبزیجات را خرد کنید و با بقیه مواد مخلوط کنید. این شما و این طرز تهیه سالاد رژیمی با مرغ.

طرز تهیه سالاد مرغ کاری

ابتدا فر را روی دمای ۲۱۰ درجه سانتیگراد تنظیم کنید. کف یک قالب فر فویل آلومینیومی بکشید . روی سینه‌های مرغ بدون استخوان روغن زیتون بمالید و کمی نمک و فلفل بپاشید. سپس آنها را داخل قالب قرار دهید. وقتی فر گرم شد، قالب را به مدت حدوداً ۳۰ دقیقه داخل فر قرار دهید تا مرغ مغزپخت شود. سپس آن را از فر خارج کنید و ۱۰ دقیقه صبر کنید تا کمی خنک شود.

سینه مرغ روی فویل

حال با یک چاقوی تیز مرغ را به صورت تکه‌های مکعبی برش بزنید.

سینه مرغ مکعبی

در کاسه‌ای که برای سالاد در نظر دارید ساقه کرفس و پیازچه‌ها را خرد کنید. سپس انگورها را از وسط نصف کنید و اگر هسته دارند هسته‌ها را خارج کنید. انگورهای نصف شده را به کرفس و پیازچه اضافه کنید. بادام یا گردوی خرد شده را هم اضافه کنید.

سبزیجات سالاد

بالاخره ماست و کاری و بقیه ادویه‌ها را هم اضافه کنید.

ماست سالاد مرغ

هم بزنید تا ماست به خوبی همه جای سالاد را بپوشاند. سالاد مرغ کاری شما آماده است. نوش جان!

سالاد مرغ کاری رژیمی

نکته: موقع پخت مرغ، می‌توانید برای طعم بهتر یک کاغذ روغنی را چرب کنید و روی مرغ بکشید. گوشه‌های کاغذ روغنی را زیر سینه مرغ‌ها فشار بدهید تا تقریباً دور آنها را بپوشاند. این کار مانع از خشک شدن مرغ در فر می‌شود.