برای خوشگل شدن سفره افطار، تزئین خرما میتونه گزینه خوبی باشه و سفره تونو قشنگ تر کنه. درسته خود خرما به تنهایی ظاهر زیبایی نداره اما راه های زیادی وجود داره که میتونه اون رو زیبا کنه و حتی در تزیین ازش استفاده بشه. به طور کلی تزیین خرما و حلوا اهمیت زیادی داره و در گذشته هم که تزیینات حلوا و خرما انقدر متنوع نبود، تلاش میکردن حتی شده با پودر نارگیل، خلال بادوم و خلال پسته خرما و حلوا رو تزیین کنن. مخصوصا از اونجایی که تا اسم حلوا و خرما میاد همه یاد مراسم ختم و عزاداری میافتن، پس چه بهتر که خرما و حلوا رو به زیباترین شکل تزیین کنید تا این ذهنیت از بین بره. ماه رمضون فرصت خوبیه تا سفره ی افطار رو با تزیین خرما زیباتر کنید و از خوردن این خوردنی های زیبا لذت ببرید. خرما از گذشته بهترین ماده ی غذایی به ویژه برای باز کردن روزه بوده است. لذا بودن خرما در سفره افطار بسیار مفید است.

 

تزیین با خرما 

 

با خرما میتونید شیرینی هم درست کنید یا خرما رو با چیزهای دیگه ترکیب و خوشمزه تر کنید؛ مثل خرما شکم پر، کلوچه خرمایی، حلوا خرمایی، حتی با خرما می تونید دسرهایی مثل ترافل خرمایی و خرمای شکلاتی درست کنید. آموزش مرحله به مرحله ی همه ی این ها در سایت ایران کوک هست. شما می تونید آموزش مرحله به مرحله انواع تزیین با خرما برای زیبا کردن سفره افطار رو در سایت ایران کوک ببینید و درست کنید.

 

تزیین خرما 

 

تزیین خرما به صورت گل:

 

گل و برگ با خرما

 

تزیین خرما به صورت گل یکی از تزیین های مجلسی با خرماست که خیلی هم آسونه. ابتدا با قیچی تمیز چهار الی پنج برش روی خرما ایجاد کنید و هسته ی خرما را با آن خارج کنید. روی هر قسمت برش خورده، یک عدد پرک بادام قرار دهید تا به شکل گلبرگ گل درآیند.

 

گل خرما

 

وسط پره های گل  یک عدد غنچه گل محمدی، مروارید خوراکی، فندق یا هر چیز دیگری به سلیقه خودتان قرار دهید. خرماهای اضافه ی دور پرک بادام را با قیچی به آرامی ببرید تا دور آن تمیز شود.

به جای پرک بادام می توانید از خلال بادام هم استفاده کنید. و روی هر گلبرگ، 4 الی 5 خلال بادام بگذارید.

 

تزیین خرما به شکل برگ:

برای تزیین مجلسی خرما به صورت برگ، خرما رو به سه قسمت برش دهید و روی هر قسمت را خلال پسته بگذارید تا به شکل برگ دربیاد. 

 

برگ و گل خرما

 

تزیین خرما به شکل آناناس:

می توانید با برگ های آناناس و خرما خرمای آناناسی درست کنید. سر یک عدد آناناس را از خود آناناس جدا کنید و از وسط نصف کنید. آن را در ظرفی که می خواهید خرماها را بچینید بگزارید و زیر آن،  خرما ها را به شکل آناناس بچینید. می توانید برای زیباتر شدن آنانای خرمایی تان داخل خرماها را با گردو یا بادام پر کنید.

 

خرما-آناناسی  

تزیین خرما به شکل انگور:

سبزی می تواند ابزاری باشد برای تزیین و زیباتر کردن سفره افطار شما. با چند برگ ریحان یا برگ مو و خرما، خرما انگور درست کنید و به سفره تان جلوه دهید.

 

انگور با خرما

 

 خرمای خمیرپیچ:

با استفاده ار خمیر میتوان اشکال مختلف و متنوعی از شیرینی های خرمایی درست کرد. مثل رول خرما. نمونه ی دیگر، درست کردن خمیر، قالب زدن و پیچیدن آن به دور خرماست.

 

خمیر دور خرما

 

 می توانید داخل خرما را با گردو یا بادام پر کنید و روی آن را با پودر نارگیل تزیین کنید.

 

خرماپیچ