یکی از مواد اولیه مورد علاقه کسانی که به دنبال غذای رژیمی اند، مرغ است. چون هم پخت مرغ آسان است و هم همه جا در دسترس است و قیمت مناسبی هم دارد. از طرف دیگر مرغ منبع سالمی برای تامین پروتئین مورد نیاز بدن است. بنابراین یکی از بهترین و سالم ترین غذاهایی که میتوانیم برای اعضای خانواده تهیه کنیم خوراک مرغ رژیمی است.

اما پخت همین غذای ساده هم نکاتی دارد. درست است که مرغ خیلی سریع پخته میشود. اما به راحتی هم ممکن است بیش از حد پخته شود. مرغی که زیاد از حد پخته و خشک شده برای هیچ کس دلچسب نیست. مطمئنم که همه شما تجربه خوردن چنین غذایی را دارید. این نکته به ویژه در تهیه مرغ رژیمی اهمیت دارد. بر خلاف باور خیلی ها، غذاهای رژیمی هم میتوانند خوشمزه و لذیذ باشند. فقط باید به درستی طعم دهی شوند. در ضمن پخت آنها باید در دمای صحیح و به مدت زمان مناسب باشد. به این ترتیب میتوانید یک خوراک مرغ خوشمزه و رژیمی داشته باشید. این مرغ در کمترین زمان ممکن تهیه میشود. همچنین چون با لیمو ترش و کمی کره تهیه میشود، چنان عصاره خوش عطر و خوشمزه ای دارد که ممکن نیست از یادش ببرید. البته اگر بخواهید کالری کمتری مصرف کنید میتوانید کره را از غذا حذف کنید.

 

طرز تهیه خوراک مرغ رژیمی فلفلی

 

مرحله اول:

فر را با دمای 230 درجه سانتیگراد روشن کنید و بگذارید گرم شود. روغن را در ظرف پیرکس (یا هر ظرفی که قصد دارید مرغ را در آن بپزید) بریزید. سینه مرغ ها را روی آن قرار دهید و به کمک انگشتانتان روغن را به خوبی دو طرف مرغ ها بمالید.  

مرحله دوم:

ادویه ها را در کاسه ای با هم مخلوط کنید. سپس آن را دو طرف مرغ های چرب شده بپاشید. باز هم از دست هایتان استفاده کنید و ادویه ها را روی مرغ بمالید.

  ادویه مرغ رژیمی  

مرحله سوم:

این مرحله اختیاری است ولی بسیار توصیه میشود و در خوشمزه شدن مرغ رژیمی تاثیر زیادی دارد. دو قاشق قاشق زعفران دم کرده غلیظ را به همراهی کمی کره دو طرف سینه های مرغ بریزید و با ادویه روی آنها پخش کنید.

  لیمو ترش  

مرحله چهارم:

لیمو ترش ها را از وسط نصف کنید و اطراف تکه های مرغ قرار دهید. حال ظرف را بدون پوشاندن روی آن در فر قرار دهید. 20-25 دقیقه مرغ رژیمی را در فر بپزید. زمان دقیق بستگی به ضخامت تکه های مرغ دارد.

  مرغ پخته در فر  

مرحله پنجم:

بعد از پخت 5 دقیقه صبر کنید. سپس از آب کف ظرف با قاشق بردارید و روی مرغ ها بدهید. سپس مرغ رژیمی خوشمزه را همراه پلو یا همراه سالاد اسفناج به عنوان یک غذای سالم و رژیمی سرو کنید.

  مرغ رژیمی با سالاد اسفناج  

نکات کلیدی پخت خوراک مرغ رژیمی

- کالری با در نظر گرفتن یک و نیم قاشق غذاخوری کره حساب شده است. - این دستور پخت برای سینه مرغ هایی با سایز متوسط نوشته شده است. اگر تکه های مرغ خیلی نازک باشند یا سینه ها را از وسط برش زده باشید زمان پخت کمتری لازم است. - برای پخت این غذا حتماً از ظرفی با اندازه مناسب استفاده کنید. مرغ ها نباید روی هم یا به هم فشرده باشند تا درست پخته شوند. - انواع سالاد رژیمی و پوره سیب زمینی از انتخاب های خوبی هستند که میتوانید در کنار مرغ پخته شده در فر استفاده کنید.   طرز تهیه مرغ رژیمی  

تهیه مرغ رژیمی با مرغ یخ زده

با مرغ یخ زده هم میتوانید این غذا و دیگر انواع غذا با مرغ را تهیه کنید. اما در این صورت ادویه ها کمتر به داخل مرغ رسوخ میکنند و البته زمان پخت حدودا دو برابر میشود. شاید بهتر باشد بگذارید یخ آن باز شود. یکی از روش های غلیط و رایج این است که مرغ یخ زده را بیرون از یخچال میگذارند تا یخش باز شود. اما محققان میگویند این روش سالمی نیست و ممکن است باعث بیماری شود. بنابراین برای باز کردن یخ مرغ و گوشت از یکی از روش های زیر استفاده کنید:

- آن را از چند ساعت قبل در یخچال قرار دهید (مثلا از شب تا صبح). - مرغ را در کیسه زیپ دار قرار دهید و خوب درش را ببندید. سپس آن را در کاسه آب سرد قرار دهید. هر نیم ساعت آب را عوض کنید. به هیچ وجه از آب گرم استفاده نکنید. - سریعترین روش باز کردن یخ مرغ این است که آن را در مایکروفر بگذارید. اما با این روش حتما باید بلافاصله مرغ رژیمی (یا هر غذایی که میخواهید) را بپزید.