همیشه برای یک تزئین جذاب نباید مواد خیلی خاصی به کار برد گاهی با مواد ساده ای مثل پودر قند و یا پودر کاکائو می توانید بهترین و خاص ترین تزئین ها را داشته باشید فقط کافی است کمی حوصله و دقت را چاشنی کارتان کنید. در ضمن تزیین کیک با پودر قند سریع و آسان است پس گزینه ی خوبی برای علاقه مندان به تزئین های بدون دردسر و سریع و سیر است.

 

تزیین کیک با پودر قند

 

در این نوع تزئین می توانید از شابلون ها استفاده کنید. اگر شابلون در دسترس ندارید،پیشنهاد می کنم خودتان با طلق یا کاغد درست کنید. به عنوان مثال کافیست یک قلب یا روی کاغذ بکشید و دور آن را با قیچی برش دهید سپس شابلون قلبی که درست کرده اید را را روی کیک بگذارید و پودر قند را با الک روی کیک بپاشید. وقتی شابلون را بردارید یک قلب زیبا روی کیکتان شکل داده شده است و دور آن را پودر قند فرا گرفته است. هم چنین اگر به دنبال تزئین خاص تری هستید می توانید داخل قلب کاغذی را نیز طرح های مختلف بکشید و سپس برش دهید. می توانید اندازه قلب های مورد نظرتان را نیز کوچک کنید و چند طرح قلب روی کیکتان شکل دهید مانند تصویر پایین.

 

قلب های مختلف

 

اگر می خواهید اسم شخصی یا عبارت تولدت مبارک یا happy  birthday را هر جمله ی یا حروف دیگری را روی کیک شکل دهید. می توانید از شابلون های آماده یا مثل روش گفته شده در متن های فوق از کاغد یا طلق استفاده کنید و دور عبارت مورد نظر را نیز به دلخواه طرح دهید.

 

تزیین کیک با نوارهای کاغذی

یکی از ساده ترین شابلون هایی که میشود با کاغذ درست کرد نوار های موازی است. این نوارها میتوانند صاف یا به شکلی که در زیر میبینید موجدار باشند. همین طور میتوانید با قرار دادن دو ردیف نوار ساده عمود بر هم طرح چهارخانه را ایجاد کنید. اگر روی کیک پف کرده، قسمت قوس دارش را با چاقو ببرید و آن را روی دیس برگردانید. نوارها را به شکل دلخواه روی کیک بچینید.

تزیین کیک با نوار کاغذی

 

سپس پودر قند را داخل الک دسته دار بریزید و سرتا سر کیک به صورت یکنواخت بپاشید. در آخر نوارها را با احتیاط زیاد از روی کیک بردارید. تزیین کیک با پودر قند و نوار کاغذی آماده شده و میتوانید کیک را سرو کنید.

 

تزیین کیک با کاغذ

 

تزیین کیک با پودر قند و شابلون پرینت شده

شابلون های آماده مختلفی در فروشگاه های لوازم قنادی موجود هستند. اما شما محدود به این شابلون ها نیستید. میتوانید طرح مورد نظر خود را به صورت دستی بکشید یا طرحی که در اینترنت پیدا کرده اید را پرینت بگیرد. طرح های حاشیه ای برای کیک های گرد ساده فوق العاده هستند. مثلاً طرح برگ که در ادامه میبینید در عین سادگی بسیار شیک و زیباست. در ضمن به این ترتیب وسط کیک خالی میماند و میتوانید روی آن شمع یا هر تزیین دیگری که مد نظر دارید را انجام دهید. در ادامه فایل pdf چند طرح ساده را برای شما قرار دادم که میتوانید پرینت کنید و به کمک کاتر و قیچی طرح را از وسط کاغذ خارج کنید تا شابلون دستساز شما آماده شود.

 

شابلون دستساز پودر قند

 

شابلون برگ تزیین کیک

 

?????????

دانلود شابلون طرح برگ

 

تزئین کیک با استفاده از گیپور

گیپور یا پارچه های توری طرحدار گزینه ساده دیگه ای هستن که میتونید به جای شابلون پودر قند برای تزیین کیک استفاده کنید. این طرح ها هم تنوع زیادی دارن و هم احتمال زیادی داره که شما اون ها رو در منزل داشته باشید. اگه از گیپور استفاده دیگه ای کردید اون رو قبل از استفاده خوب بشویید و خشک کنید. سپس اتو بزنید. حالا همه چیز برای تزیین کیک با پودر قند آماده است. البته دقت کنید و با احتیاط کار را انجام دهید چون گیپور معمولاً از انواع دیگر شابلون حساس تر است. به دلیل حالت پارچه ای و انعطاف پذیر موقع برداشتن آن از روی کیک باید نهایت دقت را به خرج دهید.

 

تزیین کیک با پودر قند و گیپور

 

تزیین کیک با وسایل روزمره

برای تزیین کیک با پودر قند حتماً لازم نیست شابلون داشته باشید یا زحمت تهیه شابلون دستساز را به خودتون بدهید. از خیلی از وسایل روزمره میتوانید برای این کار استفاده کنید. آیتم هایی که در ادامه به آنها اشاره میکنیم فقط چند نمونه هستند.

رنده یا هر سطح مشبک

هر سطح سوراخ دار یا مشبکی مثل رنده که در آشپزخانه دارید میتونید برای ایجاد طرح خال خالی با پودر قند روی کیک استفاده کنید.

 

تزیین با رنده

 

تزیین با سیخ

سیخ های چوبی وسیله دیگری هستند که میتوانید با آنها طرح های مختلفی روی کیک ایجاد کنید. درست مثل نوارهای کاغذی، سیخ را هم میتوانید روی کیک به شکل های صاف یا مورب بچینید و پودر قند بپاشید تا طرح روی کیک بماند. همچنین به جای سیخ چوبی میتوانید از سیخ فلزی یا نی هم استفاده کنید.

 

تزیین کیک با سیخ چوبی

 

تزیین با پاستا

حتی خوردنی ها هم میتوانند به عنوان شابلون برای تزیین کیک با پودر قند استفاده شوند. پاستاهای طرح دار یک نمونه از این آیتم های خوراکی هستند. شما میتوانید از کوکی های طرح دار یا موارد دیگری هم استفاده کنید.

 

شابلون پاستا

 

در خانه دور و برتان نگاه کنید و دنبال وسایلی بگردید که میتوانید برای تزیین از آنها کمک بگیرید. از قسمت دیدگاه ها ایده هایتان را با ما به اشتراک بگذارید. منتظر ایده های خلاقانه شما هستیم ?