زیبایی مو 

 

افزایش حجم و درخشندگی موها

 

نکته هاي مفيد : موهايي که رطوبت خود را از دست داده و تيره شده اند و نوک شان از هم باز شده است همه اينها نشانه هاي موهاي خشک است ، ممکن است که موها به علت استفاده بيش از حد رنگ موها ، قرار گرفتن در معرض نور خورشيد و يا کلر استخر خشک شوند و در نهايت استفاده از سشوار خيلي داغ ، اتوي مو نيز ممکن است باعث خشکي مو شوند.

 

شامپو زدن موها : موهايتان را خيلي زياد نشوييد ، 2 تا 3 بار شستشو در هفته کافيست و باعث مي‌شود که روغن هاي طبيعي بيشتر حفظ شوند.

 

شامپويي مناسب موهاي خشک انتخاب کنيد : موهايتان را با آب خيلي داغ که باعث از بين رفتن روغن هاي محافظ مي‌شود نشوييد ، موها را با آب ولرم بشوييد و آبکشي کنيد ، موهايتان را با آب فراوان آبکشي کنيد تا رسوبات شامپو در موهايتان باقي نماند ، بهتر است که موهايتان را با آب خنک آبکشي کنيد.

 

مراقبت ها از موها : بعد از شستن موهايتان از نرم کننده استفاده کنيد ، يک محصول ويژه موهاي خشک انتخاب کنيد ، اگر اغلب موهايتان را سشوار مي‌کنيد محصولاتي که بر پایه  ديمتيکون تهيه شده در الويت قرار دارند.

 

وقتي که از نرم کننده استفاده مي‌کنيد، از نوک موهايتان شروع کرده و به تدريج به پوست سرتان برسيد ، زماني را که براي ماندن محصول روي آن قيد شده است را حتماً رعايت کنيد.به طور مرتب از يک ماسک يا مرهم بر روي موهاي خشک استفاده کنيد. شما

 

ماسک نرم کننده و تقویت کننده موها : 60 گرم روغن زيتون ، 60 گرم ژل آلوئورا و 6 قطره روغن عصاره اکليل کوهي يا چوب صندل را با هم مخلوط کنيد و بگذاريد اين ماسک 1 - 2 ساعت روي موهاي تان بماند و سپس با آب فراوان آبکشي نماييد.

 

آرايش موها : موهايتان را بيش از حد سشوار نکنيد چون اين کار باعث حساس شدن موهايتان مي‌شود ، تا جايي که ممکن است بگذاريد موهايتان در هواي آزاد خشک شوند.

 

در استفاده از بيگودي ، اتوي مو و ديگر ابزار فلزي فرکننده زياده روي نکنيد ، سشوارتان را هميشه در دماي متوسط تنظيم کنيد و هيچ وقت بيشترين حد را انتخاب نکنيد ، برس هايي را که از مواد ترکيبي تهيه شده اند و باعث ايجاد الکتريسته و شکنندگي مو مي‌شوند نخريد ، بهترین گزینه شانه های چوبی میباشد ، هميشه براي از هم باز کردن گره هاي موهايتان از نوک موها شروع به برس کشيدن کنيد.

 

توصيه هاي مفيد : روي موهايي که خیلی خشک هستند با دست تان کرم مرطوب کننده مو بماليد ، مي‌توانيد اين کار را شبي که فردايش مي‌خواهيد موهاي تان را با شامپو بشوييد، انجام دهيد.

 

براي تقويت موهايتان، يک دوره درمان با ويتامين هاي گروه B و سلنيوم انجام دهيد و براي درخشان تر کردن موها از روغن گل مغربي استفاده کنيد ، در زمستان يک دستگاه بخور در اتاق خوابتان قرار دهيد زيرا شوفاژها هواي اتاق و به دنبال آن موهاي شما را خشک مي‌کنند.

 

نوک موهايتان را هر 6 هفته يک بار کوتاه کنيد تا نوک تار موهايي که خشک و موخوره شده اند، چيده شوند ، در استخري که کلر زده شده کلاه سرتان بگذاريد و به محض اينکه از استخر خارج شديد موهايتان را شامپو بزنيد.

 

اگر موهايتان به طور ناگهاني خشک و شکننده شده اند و همزمان با اين خشکي مو علائم ديگري مانند خستگي ، تحريک پذيري ، عصبانيت ، يبوست و... هم در خود حس مي‌کنيد با پزشک تان حرف بزنيد ، اگر هم پوست سرتان تحريک پذير و حساس شده و پوسته پوسته مي‌شود احتمال دارد دچار پسوريازيس شده باشيد.

 

ادامه مطلب در این قسمت ...