چی و شاچی در فنگ شویی

 

چی و شاچی در فنگ شویی

 

فنگ شويي كه به معني باد و آب است هنر باستاني شرق براي تروج سلامتي ، شادي ، سعادت ، انرژي و شور و اشتياق از طريق چيدمان صحيح اشاي و دكور مناسب است و هدف فنگ شويي در مجموع خلق حس هماهنگي در خانه فرد و در نتيجه زندگي اوست.

 

فنگ شويي بر حركت چی Chi كه با عناوين دم كيهانی يا انرژي حياتی نيز خوانده ميشود مبتني است.

 

چی Chi  شانس خوب را به انرژي فيزيكي ، روابط عاطفي و رفاه مادي تبديل ميكند ، بنابراين جريان مناسب و درست چي در خانه بسيار مهم و حياتي است ، اگر چی Chi نتواند در خانه بدرستي حركت كند به انرژي مخرب يا شاچی ShaChi  تبديل ميشود.

 

چی Chi در خطوط منحني و شاچی ShaChi  در خطوط مستتقيم و صاف حركت ميكند ، گوشه هاي نوك تيز نيز تيرهاي نامرئي يا پرتوهاي مضر خلق ميكنند كه اين میتواند شانس شما را خدشه دار كند ؛ بعنوان مثال براي مبلمان و لوازم خانه توصيه ميشود بجاي لوازم نوک تيز از انهایی كه انحناء دارند استفاده كنيد.

 

چی Chi در دو قطب يين نيروي زنانه و منفي و منفعل و يانگ نيروي مردانه ، مثبت و فعال دارد ، اين به معني اينكه يانگ خوب و يين بد است نميباشد بلكه مانند شب و روز بخشي از يك چرخه بزرگ است يعني مخالف هایي که مكمل هم هستند.

 

زمانيكه ما از خودمان يا چيزي راضي هستيم يعني اينكه يين و يانگ در عالي ترين وضعيت تعادلي خود قرار گرفته اند و اين هدف اصلي فنگ شويي براي برقراري دائم و هميشگي اين تعادل و در نهايت بوجود آمدن آرامش و هارموني است.

 

جریان داشتن چی در محیط خانه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است زیرا اگر این نیروی حیات بخش نتواند در خانه جریان داشته باشد و راکد بماند کم کم به انرژی مخرب یعنی شاچی تبدیل شده و موجب افسردگی ، بیماری ، بدشانسی ، نا امیدی ، خشم ، اضطراب ، نقصان ثروت و ... خواهد شد.

 

» بي نظمي در خانه بمدت طولانی باعث ايجاد شاچي ميشود.

» گل هاي خشكيده در خانه باعث ايجاد افسردگي و بيماري ميشود بنابراين در دكوراسيون منزل از گلهاي خشك استفاده نكنيد ، بجاي گل هاي خشك گلدان هاي شاداب و پربرگ بگذاريد زيرا به ايجاد انرژي مثبت در منزل كمك ميكند.