مربع لوشو

 

مربع لوشو در فنگ شويی

 

مربع لوشو (Lo Shu Square) نوعي مربع جادويي ۳ در ۳ است که احتمالا باستاني‌ترين روش استفاده از فنگ شويي است و طبق افسانه‌هاي چيني، امپراتور يو آن را بر لاک يک لاکپشت غول پيکر پيدا کرد.

 

به هر خانه اين مربع يک عدد تعلق دارد و از هر طرف که اين اعداد را جمع کنيم حاصل آن ۱۵ ميشود ، کل خانه يا ساختمان ، اتاق ، دفتر کار ، ميز و هر چيزي را ميتوان بر اساس مربع لوشو و با در نظر گرفتن جدول بالا چيد تا بهترين نتيجه را بدهد.

 

هر محیطی را اعم از خانه ٬ دفتر کار ٬ کلاس ٬ میز٬  ماشین و ... را به ۹ قسمت تقسیم میکنند و عناصر در این خانه ها بنابر جهت و رنگ قرار گرفته اند و هر بخش از خانه به يک حوزه زندگي انسان (مثلا روابط، سلامتي ، حرفه ، ...) مربوط ميشود.

 

هر یک از عناصر با توجه به در ورودی خانه در بخشی از این مربع جای دارند ، همواره نقشه خانه تان را طوری ترسیم کنید که در ورودی در پائین صفحه قرار داشته باشد ، در ورودی همیشه پائین مربع لوشو قرار دارد.

 

» همواره در مربع لوشو ، خانه پائینی مربع (خانه ۱) جهت شمال و خانه بالایی مربع (خانه ۹) جهت جنوب در نظر گرفته میشود.

 

» به همین ترتیب خانه شماره ۷ جهت غرب ، خانه شماره ۳ جهت شرق ، خانه شماره ۲ جنوب غربی ، خانه شماره ۴ جنوب شرقی ، خانه شماره ۶ شمال غربی و خانه شماره ۸ شمال شرقی و خانه شماره ۵ بعنوان مرکز در نظر گرفته میشود.

 

از بین 5 عنصر نام برده شده آب و آتش هر کدام یک خانه دارند چون این دو عنصر پر قدرت هستند برای حفظ تعادل هر کدام یک خانه مجزا احتیاج دارند.

 

» خانه ۱ (شمال) مخصوص به عنصر آب است.

 

» خانه ۹ (جنوب) مخصوص به عنصر آتش است.

 

» خانه ۲ (جنوب غربی) و خانه ۵ (مرکز) و خانه 8 (شمال شرقی) مربوط به عنصر خاک میباشند.

 

» خانه ۳ (شرق) و خانه ۴ (جنوب شرق) مربوط به عنصر چوب میباشند.

 

» خانه ۶ (شمال غربی) و خانه ۷ (غرب) مربوط به عنصر فلز میباشند.

 

نکته : با توجه به مباحث قبلی ، برای هر عنصر باید از رنگ ها ، نمادها و اشکال مربوط به ان عنصر استفاده کرد و همچنین باید مراقب چرخه سازنده عناصر بود ...

 

به عنوان نمونه : خانه شماره ۹ مربوط به عنصر اتش است و در این قسمت باید از رنگ های خانواده قرمز و ارغوانی استفاده کرد ، مانند رنگ دیوار ارغوانی ، قالیچه قرمز ، اشکال مثلثی ، مجسمه سیمرغ و ... مثلا میتوان از قالیچه مثلثی شکل قرمز رنگی که طرح سیمرغ دارد استفاده کرد ... یا هر نوع کاربردی که خودتان دوست دارید ...

 

» برای مشاهده رنگ ها ، اشکال ، نمادها و سمبل های هر عنصر میتوانید به بخش عناصر و جهت های فنگ شویی مراجعه کنید.

 

» اگر به هر دلیلی خانه به شکل مربع نباشد (مشکل اکثر خانه ها) قسمتی از مربع لوشو حذف میشود و هر بخشی که حذف شده باشد موارد تعریف شده در ان بخش با کمبود و نقصان روبرو خواهد شد.

 

به عنوان نمونه : اگر در خانه ای بخش شماره ۲ که نشان دهنده روابط عاطفی و عاشقانه است وجود نداشته باشد افراد خانواده با مشکلات و شکست های عاطفی روبرو خواهند شد ، با استفاده از عناصر ، رنگ ها و ... کمبود و نقصان را برطرف کنید.