اکواریوم گیاهی

 

لوازم و ابزار مورد نیاز برای ساخت تراریوم گیاهی

 

» برای ساخت تراریوم های گیاهی باید اندازه تراریوم طوری انتخاب شود که بزرگی آن برای احاطه حداقل 2 گیاه کافی باشد ، ظروفی مانند تنگ ماهی ، آکواریوم ، ظرف های شیشه ای و بطری های بزرگ برای ساخت تراریوم مناسب هستند.

 

» برای افراد تازه کار پیشنهاد می شود که یک ظرف بزرگ و در باز مانند آکواریوم انتخاب شود چون کارکردن داخل آن بسیار آسان است ، شما با کسب تجربه میتواند از چوب های بلند و حتی بیلچه برای کاشتن گیاهان در ظروفی که دهانه آن کوچک است استفاه کنید.

 

» هر ظرف تمیز می تواند برای ساختن تراریوم استفاده شود ، نیاز اصلی برای ساخت تراریوم این است که مانع داخل شدن آب شود ، شیشه هایی را انتخاب کنید که به اندازه کافی برای جا دادن گیاهان بزگ باشند و سرپوش آن طوری باشد که مانع خروج رطوبت گردد.

 

» ظرف باید شفاف باشد زیرا ظروف رنگی و مات نور را کم عبور میدهند و در رشد گیاه اختلال ایجاد میکنند ، ظروف میتوانند باز یا بسته باشند ، گیاهان درون ظروف با در بزرگ و بدون پوشش احتیاج به آبیاری مداوم برای حفظ رطوبت دارند ، تراریوم های باز خشک هستند و کمتر دچار بیماری های رطوبتی میشوند اما اگر از ظروف با درهای بسته و دارای پوشش برای نگهداری گیاهان استفاده کنید محیط مرطوب و نمداری برای گیاهان ایجاد خواهد شد و نیاز به ابیاری بسیار کمتر میشود.

 

» قبل از کاشت گیاه ظرف را با آب گرم و صابون خوب شستشو دهید تا استرلیزه شود ، اگر از ظرف های تمیز شیشه ای تجاری استفاده می کنید اجازه دهید که درب ظرف چندین روز قبل از کاشت باز بماند.

 

» زغال چوب برای جذب بوی نامطبوع ظرف استفاده میشود و میتوانید بسته های کوچک حاوی این ذغال ها را از فروشگاه های اکواریوم تهیه کنید.

 

» از جوراب نایلونی برای جلوگیری از فرو نشستن خاک و از بین رفتن توانایی آن برای زهکشی استفاده کنید.

 

» چوب های بلند میتوانند در قد کشیدن درست گیاهان مفید باشند ، طول مناسب چوب بستگی به ارتفاع ظرفی که برای تراریوم بکار میرود دارد ، همچنین چوب ها میتوانند برای کندن چاله هایی که برای کاشت گیاهان است بکار روند.

 

» میتوانید از قاشقی بزرگ برای جابجایی خاک و مواد زهکشی و از چنگال نیز برای شیار بازکردن روی خاک استفاده کنید ، اگر دهانه ظرف مورد استفاده ما خیلی کوچک باشد از یک قیف کاغذی یا فویل آلومینیومی برای ریختن خاک به داخل ظرف استفاه کنید

 

» قیچی خانگی میتواند برای اصلاح گیاهان قبل از اینکه کاشته شوند مورد استفاده قرار گیرد.

 

» یک اسپری آب پاش برای آب دادن به تراریوم میتواند مورد استفاده قرار بگیرد.