انتخاب عینک

 

انتخاب عینک مناسب با فرم صورت

 

انواع مختلفی از عينک ها وجود دارد که دو دو دسته طبقه بندی میشوند ، عينک هاي طبي و عينک هاي آفتابي که این عينک ها تاثير زيادي بر روي صورت افراد دارند و انتخاب يک عينک مناسب در زيبايي فرد تاثير بسزايي دارد.

 

عينک هاي آفتابي در حفاظت چشم درای اثرات بسیار مهمی هستند اما نباید هر عينک آفتابي را به چشم زد بلکه بايد عينک هاي استاندارد را براي محافظت از چشم ها مورد استفاده قرار داد ، علاوه بر کیفیت عینک بايد عينکی را انتخاب کنيد که به فرم صورت تان نیز بيايد. 

 

انتخاب فرم و شکل عينک : قبل از انکه به رنگ عينک تان بپردازيد و بخواهيد رنگ آن را انتخاب کنيد ابتدا به قاب و فرم عينک دقت کنيد ، ابتدا فرمي را انتخاب کنيد که صورت تان در زمان استفاده از ان راحت باشد.

 

اگر صورت مربع شکلي داريد : قاب و فرم هاي را انتخاب کنيد که گرد و يا بيضي باشند زيرا انحنا و حالت خميدگي که اين عينک ها دارند باعث ميشوند صورت تان را از حالت مربع شکل خارج شود و حالت زاویه دار صورت تان کاهش پیدا کند.

 

اگر صورت گردي داريد : قاب و فرم هاي کشيده و مربع را انتخاب کنيد ، اگر در گوشه عينک ها نیز حالت زاويه داری باشد بسيار مناسب است و صورت را از حالت گرد خارج ميسازد ، افرادي که صورت گردي دارند هرگز نبايد از عينک هاي که فرم شان گرد است استفاده کنند.

 

اگر صورت بيضي شکلي داريد : افرادي که صورت هاي بيضي دارند بهترين حالت صورت را دارا میباشند ، به صورت هاي بيضي همه مدل فرم و قاب عينک مي آيد  ، اگر صورت بیضی دارید ميتوانند هر فرمي را که میخواهید انتخاب کنید.

 

اگر شما صورتي مستطيل شکل داريد : بهتر است از فرم هايی استفاده کنيد که دارای گوشه و زاويه هاي گرد ميباشند ، براي اينکه حالت متعادلي بين صورت و فرم عينک تان برقرار کنيد اين حالت بهترين است.

 

 

نکاتي که بايد هنگام خريد عينک به آنها دقت داشته باشيد : شيشه ي عينک هاي را که انتخاب مي کنيد نبايد زياد سنگين باشد که صورت را اذيت کند ، عينکتان نبايد زياد به روي بيني شما فشار بياورد و اين موضوع را زماني متوجه ميشويد که عينک را بر ميداريد و عينک نبايد اثري را بر روي بيني شما بجای گذاشته باشد ، اگر با دسته هاي عينک که به پشت گوش ميرود راحت نیستید حتما آنرا عوض کنيد.

 

نکاتي در رابطه با انتخاب رنگ عينک تان و اين که بايد چه رنگي را انتخاب کنيد : رنگي را براي عينکتان انتخاب کنيد که به رنگ صورت تان بيايد ، اگر شما پوست سفيدي داريد بهتر است از رنگ هاي تند استفاده کنيد مانند قرمز ، قهوه اي ، آبي ، مشکي اما اگر پوست تان  سفيد نيست و مات ميباشد بهتر است از رنگ هاي مانند سفيد ، مشکي ، خاکستري استفاده کنيد.

 

عینک های رنگی : اگر ميخواهيد عينک هاي رنگي انتخاب کنيد بهتر است عينک خود را با توجه به رنگ مويي که داريد انتخاب کنيد ، اگر از عينک هاي رنگي استفاده ميکنيد رنگ عينک تان نبايد با رنگ رژ لب تان یک رنگ باشد یعنی بعنوان مثال اگر رنگ عينک تان قرمز است از رژ لب قرمز استفاده نکنيد.

 

ادامه این مطلب را اینجا دنبال کنید ...