باغ شیشه ای

 

انواع تراریوم های گیاهی

 

تراريوم به معناي باغ شيشه اي است و به نام هاي ديگري چون ويواريوم يا ويواريا نيز شناخته ميشود ، البته ويواريوم ها بيشتر براي نگهداري جانوران مورد استفاده قرار ميگيرند.

 

تراريوم داراي انواع متنوعي در شکل و اندازه و پوشش گياهي ميباشد : تراريوم قابل حمل ، تراريوم جعبه اي ، تراريوم ميزي ، تراريوم جدا کننده

 

تراريوم يک سيستم نسبتا مستقل ميباشد که تنها نياز به يک بار آبياري در ماه دارد ، مشکل نور و روشنايي نيز در تراريوم حل شده است ، يعني نياز نوري گياه را در مکان هاي کم نور با کمک لامپ هاي فلورسنت  که جهت رشد و نمو گياهان درتراريوم نصب ميشود ميتوان برطرف کرد و شادابترين گياهان را در مکانهايي که حتي پنجره هم ندارند  نگاهداري کرد.

 

آكواريومي از كار افتاده يا يك ظرف شيشه اي بزرگ در پشت پنجره يا جايي كه حتی امكان استفاده از نور فلورسنت داشته باشد ميتواند گلخانه اي كوچك فراهم كند ، در تراريوم وقتي گياه رطوبت خود را از طريق سطح برگ هايش از دست مي دهد رطوبت روي ديواره شيشه تجمع مي يابد و به شکل آب در آمده و مجدد به کف ظرف باز ميگردد و اين چرخه پايدار باراني شرايطي ايده ال براي رشد کامل و سالم گياه فراهم ميکند.

 

در باغ شيشه اي يا تراريوم ميتوانيد همانطور كه رويش برگ و ساقه را مشاهده ميكنيم شاهد توسعه و رشد ريشه هم باشيد ، از تراريوم ميتوانيد براي سبز كردن بذر گياهان يا قلمه و پياز آنها استفاده کنيد و پس از سبز شدن گياهان را به محل اصلي انتقال دهيد.

 

تراريوم محيطي پاک ، استريل و بهداشتي است که کوچکترين آلودگي به آن راه ندارد و شما بابت عدم وجود بيماري هاي گياهي ميتونيد خيالتان راحت باشد و مجموعه اي از گياهان سالم را در کنار هم داشته باشيد ، اگر ظرف تراريوم به اندازه كافي بزرگ باشد ميتواند درمانگاهي براي گياهاني كه طراوت اوليه خود را از دست داده اند باشد.

 

با تراريوم  شما  ميتوانيد طبيعت  و آرامش را با تمام زيبايي و اثرات مثبت روحي آن به محيط زندگي و محل کار خود آورده و از آن لذت ببريد.