همه میدانیم که بدن زنانه شکل و سایزهای مختلفی دارد. اما سایز و شکل بدن تعیین کننده زیبایی نیست بلکه آنچه باعث زیبایی میشود انتخاب لباس مناسب برای شکل بدن شماست. اما اگر بدن خود، شکل و نوع آن را نشناسید چطور میتوانید تیپی عالی بزنید و همه را به حیرت وادارید؟

 

شکل بدن

 

چطور بدنی متناسب داشته باشیم؟

علی رغم نوع بدنی که دارید، باید با انتخاب لباس مناسب میان قسمت های مختلف بدن تناسب ایجاد کنید. پس مد روز را فراموش کنید و به فکر لباس هایی باشید که مناسب شکل بدن شما هستند و باعث میشوند احساس راحتی و اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید. فقط به فکر قسمت هایی که مشکل دارند مثل شکم، باسن و ناحیه لگن نباشید بلکه به تصویر کلی تر فکر کنید.

در ضمن توجه داشته باشید که وزن ربط چندانی به شکل بدن ندارد. وقتی وزن اضافه میکنید، آن وزن اضافه در همه بدن شما توزیع میشود و شکل بدن شما ثابت باقی میماند. به همین خاطر است که سایز شما تغییر میکند اما شکل بدنتان ثابت است.

 

چطور شکل بدن خود را تشخیص بدهیم؟

برای بررسی شکل بدن، نخست صاف روبروی یک آینه قدی بایستید. پاها را به هم بچسبانید و دست ها را دور از بدن نگه دارید. ممکن است برای تشخیص دقیق لازم شود دور سینه کمر و باسن را اندازه گیری کنید. همچنین میتوانید از حسابگر شکل بدن استفاده کنید. در این صفحه میتوانید با وارد کردن سایز قسمت های مختلف بدن شکل بدنتان را مشاهده کنید. فقط مراقب باشید واحد اندازه ها را درست انتخاب کنید. چون پیش فرض سایت بر حسب اینچ است.

 

شکل بدن

 

5 نوع شکل بدن زنانه

1- مستطیلی

2- گلابی

3- ساعت شنی

4- سیب

5- مثلث برعکس

 

وقتی نوع بدن خود را تشخیص دادید میتوانید به دنبال لباس هایی باشید که نکات مثبت شکل بدن شما را پر رنگ تر کنند. همچنین میتوانید با زیورآلات مختلف و انتخاب رنگ های مناسب نقاط ضعف آن را بپوشانید.

البته همه این ها نکات و راهکارهایی کلی هستند که میتوانند به اغلب خانم ها در تشخیص نوع بدن و انتخاب لباس کمک کنند. بدون شک افراد با هم متفاوت هستند و سلیقه های مختلفی دارند، پس هر کس باید با در نظر گرفتن شکل خاص بدن خودش، لباس های مختلف را امتحان کند تا بهترین گزینه ممکن برای خود را بیابد.

 

شکل بدن

 

حرف آخر: اعتماد به نفس زیباست. مهم نیست سایز و وزن شما چقدر باشد. به خودتان ایمان داشته باشید تا زیبا جلوه کنید.

 

منبع: http://www.weddingserviceskenya.com