کیک شکلاتی به خودی خود مثل یک معجزه خوشمزه است، البته اگر خوب درست شده باشد. طرز تهیه کیک شکلاتی روش های مختلفی دارد اما اگر دوست دارید کیک شکلاتی نرم و خیس باشد باید کیک شکلاتی خیس را هم امتحان کنید.

در هر دو حالت کیک شکلاتی خیس فوق العاده است. این که از چه روشی استفاده کنید بستگی به سلیقه شما دارد. استفاده از کرم کاکائو کمی طعم کره ای به کیک میدهد و استفاده از گاناش طعم شکلات بیشتری دارد. این روش به طور کامل در طرز تهیه کیک خیس توضیح داده شده است.

 

طرز تهیه کیک شکلاتی خیس

  مرحله اول:  

فر را از قبل با دمای 180 درجه سانتیگراد گرم کنید.

برای تهیه مایه کیک، ابتدا آرد را در کاسه بزرگی الک کنید. سپس شکر، کاکائو، جوش شیرین، بیکینگ پودر، وانیل و نمک را به آن اضافه کنید و همه این مواد خشک را با هم مخلوط نمایید.

کیک شکلاتی خیس مرحله دوم:

حال نوبت به اضافه کردن مواد مایع میرسد. دو تخم مرغ را روی مواد خشک بشکنید.

کیک شکلاتی خیس

مرحله سوم:

سپس شیر و روغن را هم اضافه کنید. مواد را با سرعت متوسط همزن برقی حدود 2 دقیقه بزنید. در حین هم زدن 1 پیمانه آب جوش را به تدریج اضافه کنید.

کیک شکلاتی خیس  

مرحله چهارم:

کف دو قالب گرد متوسط یکسان را با کره چرب کنید و کمی هم آرد بپاشید. مایه کیک آماده شده را به طور مساوی بین دو قالب تقسیم کنید. مایه باید کمتر از نصف هر کدام از قالب ها را پر کند تا جای پف کردن داشته باشد.

  کیک شکلاتی خیس

مرحله پنجم:

قالب ها را 30 دقیقه در فر قرار دهید تا کیک ها پخته شوند.

در این مدت کرم کاکائو را تهیه کنید. کره نرم شده (در دمای اتاق) را در کاسه ای بریزید و یکی دو دقیقه با سرعت بالای همزن بزنید تا حالت کرم مانند پیدا کند. کمی از پودر قند، پودر کاکائو و شیر را اضافه کنید و به هم زدن با همزن برقی ادامه دهید. وانیل را اضافه و مخلوط کنید. باقیمانده پودر قند، کاکائو و شیر را در یکی دو مرحله دیگر به تدریج اضافه کنید و هم بزنید تا کرم کاکائو یکدست شود.

کیک شکلاتی خیس  

مرحله ششم:

وقتی کیک ها آماده شدند آنها را از فر خارج کنید و 5-10 دقیقه صبر کنید تا قدری خنک شوند. سپس آنها را از قالب خارج کنید. هر کدام از کیک ها را از وسط برش بزنید تا 4 لایه کیک داشته باشید.

کیک شکلاتی خیس  

مرحله هفتم:

روی لایه زیری یکی از کیک ها کرم کاکائو بمالید و یک لایه کیک دیگر روی آن قرار دهید. این کار را تکرار کنید. در آخر روی سطح و دور تا دور کیک کرم کاکائو بمالید. سطح کرم را با لیسک صاف کنید.

کیک شکلاتی خیس

مرحله هشتم:

کرم باقیمانده را داخل قیف بریزید و دور تا دور کیک شکوفه بزنید. کیک خیس شکلاتی شما آماده است.

کیک شکلاتی خیس

روش دوم:

در روش دوم نیازی به تهیه کرم کاکائو نیست. بعد از تهیه کیک، طبق دستوری که قبلاً گفته ایم، با استفاده از خامه، شکلات و کره سس گاناش شکلاتی تهیه کنید. اما اجازه ندهید گاناش سرد شود. گاناش داغ را روی سر تا سر کیک بریزید. میتوانید از مقداری ترافل رنگی هم برای تزیین کیک استفاده کنید که البته کاملاً اختیاری است.

کیک شکلاتی خیس   کیک شکلاتی خیس

نکته: برای نفوذ بیشتر گاناش در کیک میتوانید با خلال دندان تعدادی سوراخ روی سطح کیک ایجاد کنید و بعد گاناش را روی آن بریزید.