خورش مرغ آبدار جا افتاده و خوشمزه یک وعده غذای عالی برای وسط هفته است. این غذای کامل بسیار هم مقوی است. در ضمن آب خورشت مرغ باعث میشود غذا زیر دندان نرم تر و مطبوع تر باشد.

البته مقدار آب خورش بستگی به سلیقه شما دارد. میتوانید بگذارید خورشت بیشتر روی شعله بماند و آب آن خوب غلیظ شود یا اگر دوست دارید آن را رقیق تر بردارید یا حتی آب بیشتری اضافه کنید. هویج و سیب زمینی پخته همراه با مرغ غذای سالم شما را کامل میکنند

. البته شما میتوانید برای مواقع خاص سیب زمینی را به صورت سرخ شده هم به خورشت اضافه کنید.

خورشت مرغ

طرز تهیه خورش مرغ ساده

 

ابتدا پیازها را خلالی خرد کنید. روغن را کف تابه بریزید و آن را روی شعله قرار دهید تا کمی داغ شود. سپس روغن را اضافه کنید و تفت بدهید تا شفاف شود.

خورشت مرغ

وقتی پیاز شفاف شد 2 قاشق چایخوری زردچوبه اضافه کنید و هم بزنید.2-3 دقیقه دیگر به تفت دادن ادامه دهید.

خورشت مرغ

حال ران های مرغ را به تابه اضافه کنید و هر طرف را 5-7 دقیقه روی شعله متوسط سرخ کنید تا کمی طلایی رنگ شود. در این مدت هویج را حلقه حلقه کنید و سیب زمینی را هم به صورت نگینی خرد کنید.

خورشت مرغ

وقتی مرغ طلایی رنگ شد سیب زمینی نگینی و هویج حلقه شده را به تابه اضافه کنید.

خورشت مرغ

رب را هم داخل تابه بریزید و یکی دو دقیقه تفت بدهید تا خوش رنگ شود. سپس دو لیوان آب روی مرغ و مخلفات بریزید و به مقدار کافی نمک و فلفل بزنید. درب تابه را ببندید و بگذارید خورشت مرغ 40-50 دقیقه روی شعله ملایم بماند و جا بیافتد.

خورشت مرغ

برنج را که از یک ساعت قبل خیس کرده اید به صورت دمی یا آبکش آماده کنید. پلو را با زعفران و زرشک تزیین کنید و سپس چلو خورشت مرغ جا افتاده خوشمزه سرو کنید. نوش جان!

نکته ها:

اگر دوست دارید خورش مرغ آب بیشتری داشته باشد به جای 2 لیوان آب از 3 لیوان استفاده کنید. و وقتی مرغ پخت و آب مرغ به غلظت دلخواه رسید شعله را خاموش کنید.

برای خوش رنگ تر شدن مرغ و عطر بهتر خورش میتوانید موقع اضافه کردن ران ها دو طرف آنها کمی زعفران بمالید.