در بین انواع مختلف دسر، دسر های کرمی مانند کرم کارامل، هم به لحاظ روش تهیه ساده و هم به لحاظ بافت نرم و لطیفی که دارند بسیار مورد پسند و پرطرفدار است. پایه اصلی این دسرها اصولا شیر، خامه، ژلاتین و شکر است و با اضافه کردن یکی دو ماده دیگر می توان آن را در طعم های گوناگون آماده کرد و در مناسبت های مختلف سرو کرد.

دسر عربی یکی از این دسرها است که شباهت بسیاری به  دسر پاناکوتا و باواریا دارد. دسرهای عربی مانند باقلوا، حلوا شعریه، قطاب عربی و ... بسیار شناخته شده و پر طرفدار است ولی می دانیم  درست کردنشان کمی پر زحمت است.

اما دسر عربی با پتی بور که امروز برای آموزش در نظر گرفته ایم، دسر ساده ای است که مواد اولیه آن را به راحتی می توان تهیه کرد و حتی برای سرو کردن در مجالس می تواند گزینه خوبی باشد.

دسر عربی ساده

طرز تهیه دسر عربی با پتی بور

 

مرحله اول طرز تهیه دسر عربی :

پودر کرم کارامل آماده را با شیر و شکر مخلوط کنید و روی حرارت قرار دهید و مدام هم بزنید تا پودر و شکر کاملا در شیر حل شود. (اضافه کردن شکر اجباری نیست.)

مرحله دوم طرز تهیه دسر عربی :

پودر ژلاتین را با 1/4 پیمانه آب یا شیر ولرم مخلوط کنید و روی کتری قرار دهید تا پودر کاملا حل شود.

مرحله سوم طرز تهیه دسر عربی :

در این مرحله  بیسکوییت را به شیر اضافه کنید و شیر را از روی حرارت بردارید و بعد از برداشتن از روی حرارت، وانیل را هم اضافه کنید. کمی که بیسکویت پتی بور نرم شد مایه را با گوشت کوب برقی یا به وسیله میکسر مخلوط کنید . (اگر مواد را برای میکس کردن در میکسر می ریزید، اجازه دهید مایه کمی از حرارت بیافتد بعد میکس کنید تا احیانا ظرف میکسر نشکند.)

مرحله چهارم طرز تهیه دسر عربی :

خامه و پودر کاکائو را با هم مخلوط کنید و به مواد اضافه کنید  بعد کمی میکس کنید تا یکدست شود.

مرحله ششم طرز تهیه دسر عربی :

ژلاتین حل شده به روش بن ماری را به مایه دسر عربی اضافه و مخلوط کنید.

مرحله هفتم طرز تهیه دسر عربی :

زمانی که مایه دسر عربی هنوز گرم است در قالب یا ظرف مورد نظر بریزید و به مدت 5 ساعت یا بیشتر در یخچال قرار دهید. دسر را پس از خارج کردن از قالب با مواد مختلف می توان تزیین کرد.

دسر عربی خوشمزه

نکات کلیدی تهیه دسر عربی با پتی بور:

-در این دسر هم مانند بیشتر دسر های کرمی می توانید انواع طعم دهنده را اضافه کنید مانند: دارچین، نسکافه، قهوه و ...

-برای خارج کردن دسر عربی از قالب مانند هر دسر ژلاتینی دیگر کمی حوصله به خرج دهید و عجله نکنید. پس اینکه مطمئن شدید دسر به خوبی گرفته است، دور آن را با چاقویی نوک تیز و باریک از دیواره جدا کنید و در ظرفی بزرگتر کمی آب ولرم بریزید، قالب را یک یا دو دقیقه در آب ولرم قرار دهید.

ظرفی را که می خواهید دسر عربی را در آن برگردانید کمی خیس کنید ولی آب اضافه را بگیرید و بعد دسر را در آن ظرف برگردانید.(خیس کردن ظرف مانع از چسبیدن دسر به ظرف می شود و به راحتی می توانید آن را در ظرف جابجا کنید.

-در دسر های ژلاتینی به جای پودر ژلاتین از ورق ژلاتین هم می توان استفاده کرد. هر ورق ژلاتین معادل 1 قاشق غذاخوری پودر ژلاتین است. باید ورق ژلاتین را در مقداری آب سرد به مدت پنج دقیقه خیس کنید و پس از خیس خوردن آن را داخل مایه دسر گرم بریزید و هم بزنید تا کاملا مخلوط شود.(ویژگی ورق ژلاتین این است که دسر را براق تر و جذاب تر می کند.)

-دسر عربی مجلسی را به صورت تکنفره یا لیوانی هم سرو می شود.

-وانیل زیاد نباید حرارت ببیند، پس زمانی آن را به مایه داغ اضافه کنید که از روی حرارت برداشته اید.

 همراهان عزیز خوشحال می شویم دسر عربی با پتی بور را با دستور ایران کوک تهیه کنید و عکس آن را در صفحه اجتماعی اینستاگرام با هشتگ آشپزی_ایران_کوکبه اشتراک بگذارید.