کیک گردو و کره

oasted walnuts

طرز تهیه کیک: یک ماهیتابه سنگین انتخاب کنید و 2 قاشق از کره را داخل آن ذوب کنید و گردو ها را در آن بریزید. گردو ها را آنقدر هم بزنید تا خوب تست شوند. سپس آنها را در گوشه ای قرار دهید.

در یک کاسه بزرگ شکر و بقیه کره را به کمک مخلوط کن باهم خوب هم بزنید تا حالت کشدار پیدا کند. تخم مرغ ها را دانه دانه اضافه کنید و بعد از اضافه کردن هر عدد مواد را خوب هم بزنید. وانیل را اضافه کنید.

آرد و بکینگ پودر و نمک را باهم مخلوط و یکدست کنید. این مخلوط را یکی در میان با شیر وارد کاسه مواد قبلی کنید. در نهایت گردو های تست شده با کره، را اضافه کنید.

اگر می خواهید کیک سه لایه درست کنید باید سه قالب هم اندازه انتخاب کنید. قالبها را چرب کنید و فر را تا دمای 175 درجه سانتی گراد گرم کنید. پس از 10 دقیقه قالبهای پر شده را درون سینی وسط فر قرار دهید و اجازه دهید تا کیکها به مدت 25 تا 30 دقیقه در فر بپزند.

طرز تهیه روکش: پنیر خامه ای، کره، خاک قند و وانیل را باهمزن هم بزنید.در صورت لزوم برای رسیدن به غلظت مناسب از یک یا 2 قاشق شیر استفاده کنید.

هنگامیکه کیکها را از فر بیرون آورید، 10 دقیقه صبر کنید تا خنک شود، سپس لایه لایه با استفاده از کرم خامه ای یا همان روکش کیک سه لایه را آماده کنید.