نمی دانم اهل چیز کیک هستید یا نه. شاید خیلی سمتش نرفته باشید و شاید هم شما مثل من از طرفداران پر و پا قرص انواع چیز کیک باشید. چیز کیک تک نفره نوعی از این دسر خوشمزه است که به صورت چیز کیک لیوانی یا پارفیت چیز کیک تهیه و سرو می شود. یعنی در این دستور، به جای قالب چیز کیک تک نفره از لیوان استفاده می شود. و مواد چیز کیک به صورت لایه لایه به روی هم در لیوان شیشه ای قد بلندی قرار می گیرند. این مساله باعث شده که چیز کیک تک نفره برای مواقعی که حوصله ی استفاده از قالب را ندارید اما هوس چیز کیک کرده اید، یک گزینه عالی باشد. در ضمن مزیت دوم چیز کیک یک نفره در این است که نیازی به پختن ندارد و به راحتی و به سرعت آماده می شود. فقط کافی است مواد اولیه چیز کیک را خریداری کنید و در سه مرحله ی خیلی آسان این دسر جذاب را تهیه کنید. چیز کیک تک نفره میتواند مانند مینی چیز کیک و چیز کیک نارنگی برای پذیرایی در مهمانی های خودمانی که تعداد مهمانان کم است، استفاده شود؛ چون علاوه بر ظاهر جذابی که دارد بسیار خوش طعم و دوست داشتنی نیز هست. مطمئن هستم مهمانان شما شیفته ی چیز کیک لیوانی و البته هنر آشپزی شما خواهند شد.

طرز تهیه چیز کیک تک نفره

 

مرحله اول:

برای تهیه چیز کیک تک نفره، پنیر خامه ای، خامه پر چرب و شکر را در مخلوط کن ایستاده یا میکسر بریزید. آن قدر بهم بزنید تا کاملا نرم و روان شوند.

مخلوط کردن خامه و پنیر

مرحله دوم:

آب لیمو، عصاره ی لیمو و وانیل را به مواد داخل مخلوط کن اضافه کنید و حدودا 3 دقیقه به هم بزنید تا بافتی خامه ای و سبک به دست بیاید.

خامه فرم گرفته

مرحله سوم:

بیسکویت های کراکر را خرد و پودر کنید. یک لایه از بیسکویت کراکر را در انتهای لیوان پارفیت قرار دهید. بالای کراکر ها را با یک لایه از چیز کیکی که در مراحل قبل تهیه کردید، پر کنید و روی آن یک لایه میوه به دلخواه قرار دهید. برای تزیین چیز کیک تک نفره میتوانید روی دسر پارفیت را با خامه ی فرم گرفته پر کنید و سپس سرو نمایید.

تهیه چیزکیک

نکات کلیدی تهیه چیز کیک تک نفره

-برای این که در ریختن مخلوط چیز کیک روی بیسکوییت ها راحت تر باشید میتوانید از یک کیسه پلاستیکی استفاده کنید. به این صورت که گوشه کیسه پلاستیکی را برش بزنید تا به شکل یک ماسوره ی ساده دربیاید. با این روش مخلوط چیز کیک تمیز تر و راحت تر روی بیسکوییت ها قرار می گیرند.

-مواد اولیه ی گفته شده برای تهیه چیز کیک تک نفره برای شش نفر است. شما به میزان لازم خود میتوانید آن را تغییر دهید.

-برای تزیین چیز کیک لیوانی میتوانید از میوه هایی مانند توت فرنگی، تمشک، بلوبری و... استفاده کنید.

-اگر شما در آشپزی مبتدی باشید، ممکن است در حین خواندن متن برایتان سوال شده باشد که پارفیت چیست. پارفیت در واقع نوعی دسر فرانسوی است که از ترکیب خامه، میوه، ژله، بستنی و...است که به صورت لایه لایه در لیوان تهیه می شود. در این آموزش چیز کیک تک نفره در واقع طرز تهیه چیز کیک با طرز تهیه پارفیت ترکیب شده و دسری خلاقانه و منحصر به فرد را ایجاد کرده است. اگر علاقه دارید طرز تهیه پارفیت های بیشتر را یاد بگیرید توصیه میکنیم به پارفیت موز و توت فرنگی، پارفیت کیوی و آناناس و پارفیت میوه و سس بادام هم سری بزنید.

-این دستور تهیه چیز کیک تک نفره از سایت justataste ترجمه شده است.

حالا اگر چیز کیک تک نفره را تهیه کردید و از آن لذت بردید، خوشحال می شویم تصویر آن را با هشتگ آشپزی_ایران_کوک در صفحه اینستاگرام خودتان با ما به اشتراک بگذارید. روزگارتان خوش.