کوکو ماکارونی ترکیب خیلی جذابی از ماکاروني و کوکو هست. یه انتخاب عالی برای اون دسته از آدمایی که هم طرفدار کوکو هستن و هم ماکاروني رو دوست دارن. این کوکو یه راهکار عالی برای وقت هاییه که مقداری زیادی از ماکاروني ای که قبلا درست کردین، باقی مونده. کوکو ماکارونی با پنیر پیتزا هم تهیه میشه اما در این مطلب ما از پنیر پارمزان استفاده کردیم. شما می تونین از پنیر موزارلا هم استفاده کنین.

کوکو ماکاروني

در این دستور کوکو ماکارونی در فر تهیه میشه. ولی طرز تهیه کوکو ماکارونی بدون فر مثل سرخ کردن انواع کوکوها هست. برای راحتی کار پخت این غذا بهتره از تابه نچسب کمک بگیرین. اما اگه کوکو ماکارونی قالبی می خواین باید همین مواد و مراحل رو با قالب دلخواهتون انجام بدین. درست شبیه به کیک ماکاروني و پنیر. برای تهیه کوکو ماکارونی رشته ای می تونین از روش تهیه اسپاگتی یا ماکاروني دمی استفاده کنین و برای کوکو ماکارونی شکلی کار پخت ماکاروني شما تقریبا به ماکاروني صدفی شباهت داره. خلاصه کاملا دستتون در انتخاب نوع ماکاروني و پاستا بازه. هم چنین می تونین هر ماده ای که دوست دارین مثل ذرت، کالباس و سوسیس و ... به این غذا اضافه کنین.

 

طرز تهیه کوکو ماکارونی

 

1- فر را روشن کنید. آن را روی دمای 400 درجه فارنهایت یا 200 درجه سانتی گراد تنظیم کنید تا کم کم گرم شود.

2- یک تابه نچسب با قطر 20 سانتی متر را روی حرارت متوسط بگذارید. روغن زیتون را روی حرارت بگذارید تا گرم شود.

3- فلفل دلمه ای قرمز را خرد کنید. برش ها باید حدودا یک سانتی متری باشند. حالا فلفل دلمه ای را در تابه بریزید و تفت دهید. حدودا 5 دقیقه برای تفت دادن کافی است تا حدی که فلفل دلمه ای ها نرم و لطیف شوند.

4- در یک کاسه بزرگ، تخم مرغ ها را بشکنید. خامه پر چرب و شیر کم چرب را اضافه کنید. نمک، فلفل سیاه و فلفل قرمز را اضافه کنید.

5- مواد را خوب مخلوط کنید تا مواد کوکو ماکارونی کاملا با هم ترکیب شوند.

6- پیازچه را خرد و ریز کنید. به کاسه بزرگ محتوی مخلوط تخم مرغی، ماکارونی و فلفل دلمه تفت داده شده را اضافه کنید. حالا پیازچه خرد شده، بیکن و پنیر پارمزان رنده شده را در کاسه بریزید.

7- مواد کوکو ماکاروني را به طور کامل به هم بزنید.

8- حالا مخلوط به دست آمده را به تابه منتقل کنید. تابه را روی حرارت متوسط بگذارید و به مدت 3 الی 4 دقیقه آن را بپزید. وقتی زیر کوکو ماکارونی طلایی رنگ شد آن را از روی حرارت بردارید.

9- حالا باید تابه را در فر بگذارید. کوکو باید به مدت 12 تا 15 دقیقه در فر بماند تا آماده شود.

10- پس از گذشت این زمان، تابه را از فر خارج کنید و در کناری بگذارید. کوکو باید 2 تا 3 دقیقه در همین حالت بماند تا خنک شود.

11- یک چاقو بردارید. لبه های کوکو ماکارونی را به کمک چاقو از تابه جدا کنید.

12- یک بشقاب هم اندازه با تابه روی آن بگذارید. از دستکش استفاده کنید که دستتان نسوزد. حالا تابه را برگردانید تا کوکو روی بشقاب بیفتد.

13- تابه را بردارید و کوکو را برش دهید. این غذا را می توانید با سس کچاپ و انواع نوشیدنی سرد نوش جان کنید.

 

کوکوی ماکارونی

نکات کلیدی تهیه کوکوی ماکارونی

- این کوکو را می توانید تا سه روز در یخچال نگه داری کنید.

- در این دستور به جای دو سوم پیمانه شیر کم چرب و یک سوم پیمانه خامه پر چرب می توانید از یک دوم پیمانه شیر کامل و یک دوم پیمانه خامه کم چرب استفاده کنید.

- دستور تهیه این کوکوی ماکارونی مجلسی و خوشمزه از سایت acommunaltable ترجمه شده است.

- کوکو ماکارونی با مرغ و قارچ هم تهیه می شود. اما اگر دوست داشته باشید کوکو ماکارونی بدون گوشت باشد می توانید کوکو ماکارونی با کالباس و یا با سوسیس تهیه کنید.