اگر عاشق پیتزا هستید این کیک مخصوص شماست. برای تهیه کیک پیتزا لایه های خمیر پیتزا، سس گوجه، پنیر و مواد دلخواه شما روی هم چیده و سپس در فر پخته میشوند. بعد از قرار گرفتن در فر پنیر ذوب شده و لایه ها را مثل کیکی چند لایه به هم میچسباند. این کیک پیتزا میتواند 5-6 نفر را کاملاً سیر کند و خیلی هم راحت آماده میشود.

کیک پیتزا تولد

طرز تهیه کیک پیتزا

  مرحله اول:

فر را با دمای 200 درجه سانتیگراد روشن کنید. کف سینی فر را با کره یا روغن چرب کنید. خمیر پیتزا را به صورت یک لایه نازک روی سطح کار باز کنید (اگر خمیرتان چسبنده است روی سطح هم روغن بمالید).

 

مرحله دوم:

قالب کیک گرد را روی خمیر فشار بدهید تا جای دایره ای به اندازه کف قالب روی خمیر بماند. سپس آن را با چاقو ببرید و جدا کنید. دو دایره دیگر هم به همین روش از خمیر جدا کنید. دایره های خمیری را روی سینی فر بیاندازید و 8 دقیقه در فر گرم شده بپزید. سپس از فر خارج کنید و بگذارید خنک شوند.

کیک پیتزا مرحله سوم:

کف و دیواره های قالب کیک را با کاغذ روغنی بپوشانید به طوری که بخشی از کاغذ از ظرف بیرون بزند و آویزان باشد. از خمیر باقیمانده یک مستطیل برای دیواره قالب جدا کنید (عرض مستطیل حداقل یک سانت بیشتر از ارتفاع قالب باشد). خمیر مستطیلی را دور تا دور قالب قرار دهید طوری که یک سانت آن از لبه قالب آویزان باشد. لبه پایینی را به کف قالب فشار بدهید تا به کاغذ روغنی بچسبد.

کیک پیتزا

حال یکی از دایره های خمیری خنک شده را کف قالب قرار دهید.

کیک پیتزا مرحله چهارم:

یک قاشق سس گوجه بریزید و آن را روی نان پخش کنید. بعد یک لایه سوسیس پپرونی حلقه شده بچینید و سپس یک پیمانه از پنیر موزورلا را بپاشید. لایه بعدی را هم به همین ترتیب بچینید.

کیک پیتزا

مرحله پنجم:

اما برای لایه آخر ابتدا پنیر را روی نان بریزید و سپس سوسیس پپرونی باقیمانده را روی آن قرار دهید. لبه های خمیر را تا بزنید تا لبه روی کیک پیتزا برجسته شود.

20-25 دقیقه پیتزا را در فر گرم شده بپزید تا خمیر دور آن کاملاً پخته شود. برای تست لبه کاغذ روغنی را بگیرید و کمی بیرون بکشید و نگاهی به اطراف نان پیتزا بیاندازید.

کیک پیتزا مرحله ششم:

بعد از خارج کردن از فر 5 دقیقه صبر کنید تا پیتزا کیک قدری خنک شود. سپس کره را آب کنید و روی نان دور تا دور پیتزا بمالید و آن را مانند کیک برش بزنید. نوش جان!

کیک پیتزا

نکته: مقدار پنیر را زیاد کم نکنید وگرنه لایه ها به هم نمیچسبند و موقع برش کیک پیتزا از هم جدا میشوند.

به جای سوسیس پپرونی میتوانید از هر ترکیبی که دوست دارید مثل گوشت چرخکرده و فلفل دلمه ای یا مرغ استفاده کنید.