ساندویچ ژامبون تنوری یکی از اون خوشمزه هاست که نمیشه به راحتی از کنارش گذشت. اگر چه دوست دارم هر چه سریع تر طرز تهیه این ساندویچ رو بهتون آموزش بدم، اما بهتره قبلش چند نکته رو در مورد این غذا مشخص کنم. اول اینکه برای تهیه این ساندویچ از هر نوع ژامبون که دلخواه خودتون هست می تونید استفاده کنید. نان این ساندویچ هم اختیاریه، در این دستور از نان تست استفاده شده، اما شما می تونید از هر نان حجیم دیگه ای مثل نان آرتیسان استفاده کنید؛ حتی می تونید موادتون رو بین نان پیتا بگذارید. درسته این ساندویچ فقط با پنیر و ژامبون تهیه میشه اما اگر دوست داشتید می تونید مخلفات دیگه ای مثل یه ورق گوجه، فلفل، سس خردل یا سس مایونز به دلخواه خودتون اضافه کنید.

در اینجا برای ژامبون تنوری از پنیر چدار استفاده شده، اما باز هم دستتون برای انتخاب پنیرهای دیگه ای مثل پنیر سوییسی یا پپر جک آزاده. در کنار این ساندویچ می تونید چیپس سیب زمینی، سیب زمینی سرخ کرده یا سالاد ماکارونی رو سرو کنید، البته سوپ سبزیچات هم می تونه یه انتخاب عالی برای همراهی این ساندویچ خوشمزه باشه. اگه به دنبال دستور ساندویچ های خوشمزه دیگه ای هم هستید می تونید ساندویچ چیلی داگ رو هم یه نگاهی بندازید.

 

طرز تهیه ساندویچ ژامبون تنوری

1- یکی از نان ها را بردارید و روی آن را کره بمالید این نان کره ای قرار است لایه زیرین ساندویچ باشد. روی نان کره ای را با تکه های پنیر کامل بپوشانید. در این دستور ژامبون بین دو لایه پنیر قرار می گیرد و همین موضوع آن را دوست داشتنی تر می کند.

2- ژامبون ها را مرتب روی لایه پنیری بچینید و مجددا بر روی آنها تکه های پنیر قرار دهید. سعی کنید این کار را با دقت انجام دهید که مواد پخش نشوند.

3- روی نان دیگر کره بمالید و از سمتی که کره ندارد بر روی ساندوچ قرار دهید. این کار باعث می شود هنگام زیر و رو کردن نان بهتر برشته شود.

4- حالا ماهیتابه را روی حرارت ملایم قرار دهید تا کمی گرم شود.

5- ساندویج را از سمت غیر کره ای داخل ماهیتابه قرار دهید و زمان بدهید تا نان به خوبی برشته شود. هنگامی که یک طرف گریل شد ساندویچ ژامبون تنوری را به آرامی برگردانید تا سمت دیگر آن نیز برشته شود.

6- زمانی که هر دو سمت ساندویچ به اندازه کافی قهوه ای شدند ساندویچ شما آماده است. آن را داغ به همراه مخلفات مورد علاقه خود سرو کنید. نوش جان

ترتیب مواد در ژامبون تنوری

نکات کلیدی برای تهیه ساندویچ ژامبون تنوری

- نکته مهم در این ساندویچ استفاده از شعله ملایم برای گریل کردن نان است. اگر حرارت زیاد باشد نان ها پیش از آب شدن پنیر می سوزند، اما با شعله ملایم پنیر این فرصت را دارد که هنگام برشته شدن نان ها آب شده و خوش طعم تر باشد.

-  قرار دادن درب ماهیتابه به آب شدن سریع تر پنیر کمک می کند.

- اگر این ساندویچ به عنوان یک میان وعده تهیه شود هر یک عدد از آن برای دو نفر کافی است. برای این منظور با استفاده از یک چاقوی اره ای ساندویچ را نصف کنید.

- این دستور از پیج thesaltypot.com ترجمه شده است.