میدونین روزهایی که اعصابتون خورده و حال و حوصله ندارین، چی میچسبه؟ بله پخت کیک خونگی! پخت کیک همه ی اعضای خونواده رو سرحال میاره. یکی از لذیذترین کیک های خونگی هم کیک گردو هست. کیک گردویی اسفنجی یه نوع کیک خیلی آسون با طعمی عالیه. این کیک که به صورت چند لایه و با مغز گردو تهیه میشه، مواد اولیه ی در دسترسی داره. و چه آشپز حرفه ای باشین و چه مبتدی راحت از پس اون برمیاین.

ما برای تزیین این کیک گردو از باتر کریم استفاده کردیم که خودمون تهیه ش می کنیم. اصلا کار سختی نیست و کیک رو دو برابر خوش طعم تر میکنه. پس نگران چیزی نباشین. چون توی دستور این کیک گردویی ساده ما تمام مراحل رو با جزئیات براتون توضیح دادیم. درسته دستور کیک یکمی طولانی شده ولی در عوض، هیچ نکته ای از قلم نیفتاده. پس اگه دلتون یک حال خوب و یه تنوع اساسی میخواد، دست به کار بشین. با هم میخوایم یه کیک گردو اصیل و خوشمزه تهیه کنیم. راستی بهتون پیشنهاد می کنیم بعد از تهیه این کیک، کیک ارده و کنجد، کیک سابله و کیک ساچر اتریش رو هم تست کنین.

طرز تهیه کیک گردو

مرحله اول:

برای شروع باید از تهیه کردن لایه های کیک کار را آغاز کنید. ابتدا، آرد را به همراه بیکینگ پودر و نمک در یک کاسه ی بزرگ الک کنید و در کناری قرار دهید.

الک کردن آرد  

مرحله دوم:

در ظرف دیگری مغز گردو ها را خرد و ریز کنید. اگر از نظر شما اندازه ی گردوهای داخل عکس هنوز هم درشت است، میتوانید آن ها را خردتر کنید.

خرد کردن گردو  

مرحله سوم:

روغن صاف قنادی را به همراه کره در یک کاسه ی بزرگ بریزید.

مخلوط روغن و کره  

مرحله چهارم:

کره و روغن قنادی صاف را با همزن برقی به مدت حدودا سه دقیقه مخلوط کنید. این مخلوط باید کاملا نرم و روان شود.

بهم زدن کره و روغن  

مرحله پنجم:

شکر قهوه ای را در پیمانه بریزید و به آن فشار دهید تا کاملا پر و متراکم شود. یک پیمانه شکر قهوه ای را به مخلوط کره اضافه کنید. اگر شکر قهوه ای در دسترستان نیست میتوانید آن را با شکر سفید جایگزین کنید.

افزودن شکر قهوه ای  

مرحله ششم:

شکر قهوه ای را به کمک همزن برقی به خوبی بهم بزنید تا کاملا با مواد مخلوط شود.

مخلوط کردن شکر قهوه ای  

مرحله هفتم:

در این مرحله از تهیه کیک گردو باید یک پیمانه شکر را به کاسه اضافه کنید.

افزودن شکر  

مرحله هشتم:

تمام مواد درون کاسه را از طرفین به سمت مرکز بیاورید و با هم ترکیب کنید.

مخلوط کردن شکر  

مرحله نهم:

یک تخم مرغ را در کاسه کوچکی بشکنید و بعد به مخلوط شکر اضافه کنید.

شکستن تخم مرغ ها  

مرحله دهم:

تخم مرغ را با مخلوط شکر به خوبی مخلوط کنید. سپس این کار را برای همه ی تخم مرغ ها تکرار کنید. بهتر است تخم مرغ ها یکی یکی به مخلوط اضافه شوند.

افزودن تخم مرغ به کیک گردویی  

مرحله یازدهم:

خمیر را خوب بهم بزنید تا تخم مرغ ها کاملا ترکیب شوند. اما از زیاد بهم زدن خمیر نیز پرهیز کنید.

مخلوط کردن خمیر کیک گردو  

مرحله دوازدهم:

در این مرحله از تهیه کیک گردو کار را با اضافه کردن آرد ادامه می دهیم. یک پیمانه از آرد الک شده را در کاسه بریزید.

افزودن آرد به کیک  

مرحله سیزدهم:

با همزن برقی به آرامی یک پیمانه آرد را با مواد ترکیب کنید.

بهم زدن خمیر کیک گردو  

مرحله چهاردهم:

به خمیر کیک، نصف پیمانه باترمیلک اضافه کنید. تهیه باترمیلک خیلی ساده است و در عرض چند دقیقه میتوانید آن را با شیر و آبلیمو تهیه کنید. در این دستور آشپزی، از یک و نیم پیمانه باترمیلک استفاده شده است. پس هر بار نصف پیمانه باترمیلک در کاسه بریزید.

افزودن باترمیلک به کیک گردو  

مرحله پانزدهم:

این مرحله از تهیه کیک گردو تکرار می شود. یعنی باید یک پیمانه آرد بریزید و سپس آن را مخلوط کنید. بعد نصف پیمانه باترمیلک اضافه کرده و مجددا بهم بزنید. این کار را به قدری تکرار کنید که سه پیمانه آرد و یک و نیم پیمانه باترمیلک با مواد کیک در کاسه مخلوط شود. امیدوارم برایتان گیج کننده نشده باشد.

تکرار مراحل افزودن باترمیلک و آرد  

مرحله شانزدهم:

مراحل مخلوط کردن آرد و باتر میلک را با اضافه کردن نصف پیمانه دیگر از آرد به اتمام برسانید. حالا خمیر را به اندازه ای که لازم است بهم بزنید تا گلوله ی آردی باقی نماند.

افزودن نصف پیمانه آرد  

مرحله هفدهم:

عصاره وانیل را اضافه کنید و هم بزنید تا حدی که کاملا در خمیر حل شود.

افزودن وانیل به کیک گردویی  

مرحله هجدهم:

گردوی خرد شده را به خمیر کيک گردويي اضافه کنید.

افزودن گردو به خمیر کیک  

مرحله نوزدهم:

به کمک یک قاشق گردوها را بهم بزنید تا در تمام سطح خمیر به طور پراکنده قرار بگیرند.

مخلوط کردن گردو با خمیر کیک  

مرحله بیستم:

قالب های کیک را آماده کنید. بهتر است کاغذ روغنی را به شکل قالب آن را برش داده و کف قالب پهن کنید. قالب را به اسپری جدا کننده یا روغن آغشته نمایید. سپس کمی داخل آن را آرد بپاشید. خمیر را به سه قسمت تقسیم کرده و در سه قالب هم اندازه بریزید. برای این کار میتوانید از یک قاشق بزرگ یا ملاقه کمک بگیرید.

ریختن خمیر در قالب  

مرحله بیست و یکم:

با پشت یک قاشق خمیر کیک گردو را صاف کنید. از مرکز خمیر شروع کرده و آن را به آرامی به سمت طرفین گسترش دهید. قالب ها را در فر قرار دهید. فر باید از قبل در دمای 350 درجه سانتی گراد یا 200 درجه فارنهایت گرم شود. پس از گذشت 18 دقیقه قالب های کیک را جا به جا کنید. این کار کمک می کند هر سه قالب کیک به یک اندازه پخته شوند. بعد از گذشت 7 تا 12 دقیقه ی دیگر کیک ها را از فر خارج کنید. میتوانید برای تست از خلال دندان کمک بگیرید.

آماده سازی کیک در قالب  

مرحله بیست و دوم:

قالب کیک ها را روی صفحه ی خنک کننده قرار دهید تا به مدت 10 دقیقه خنک شوند. سپس کیک ها را از قالب خارج کرده و روی صفحه بگذارید.

پخت کیک گردو  

طرز تهیه باترکرم مخصوص کیک گردو

 

مرحله اول:

در این مرحله از تهیه کیک گردو باید باتر کریم گردویی را آماده کنید. برای شروع، کره و پنیر خامه ای را در کاسه ای بریزید.

آماده سازی باترکریم  

مرحله دوم:

با سرعت متوسط همزن حدودا دو دقیقه پنیر خامه ای و کره را با هم بزنید تا کاملا نرم شوند.

مخلوط کردن مواد باترکریم  

مرحله سوم:

شکر را به مخلوط داخل کاسه اضافه کنید و خوب مخلوط نمایید. این مرحله ممکن است کمی زمان بر باشد. مقدار شکر زیاد است. پس باید کم کم آن را اضافه کرده، بهم بزنید و بعد مقدار دیگری شکر بریزید.

افزودن شکر  

مرحله چهارم:

تمام شکر را کم کم در مخلوط ریخته و بهم بزنید. فراموش نکنید که اطراف مخلوط را به وسط منتقل کنید تا شکر با تمام آن به طور یکسان ترکیب شود. در آخر وانیل را اضافه و مخلوط کنید.

مخلوط کردن شکر  

مرحله پنجم:

وقتی باتر کریم کیک گردو آماده شد، وقت تزیین کردن کیک با آن است. لایه اول کیک را روی ظرف یا سطح مورد نظرتان قرار دهید. به وسیله ی ماسوره یک لایه باتر کریم را دور لبه های کیک بریزید. سه یا چهار اسکوپ باتر کریم را در مرکز کیک قرار دهید. میزان باتر کریم به خودتان بستگی دارد.

باترکریم بین لایه های کیک  

به کمک قاشق یا کفگیر باتر کریم را در سطح کیک گردویی پخش کنید.

پخش کردن باترکریم  

لایه دوم کیک را روی لایه اول قرار داده و مراحل بالا را دوباره تکرار کنید. لایه سوم را نیز روی کیک گردو قرار دهید. باتر کریم را روی کیک و تمام لبه های آن پخش کنید. سپس کیک را به مدت 30 دقیقه بدون پوشش در یخچال بگذارید تا خنک شود.

پوشاندن کیک با باترکریم  

مرحله آخر:

کیک را از یخچال خارج کنید. به روش دلخواه خودتان آن را تزیین کنید. میتوانید از گردوی خرد شده نیز برای تزیین کیک استفاده کنید. کیک گردویی را با انواع نوشیدنی های گرم یا شربت ها میل کنید. نوش جان.

سرو کیک گردو خوشمزه  

نکات کلیدی تهیه کیک گردو

- دستور تهیه این کیک خوشمزه از سایت tasteofsouthern ترجمه شده است.