می دونیم که دسرها به خصوص دسرهای شب یلدا تنوع زیادی دارن و گاهی می شه با ترکیب چند ماده ساده که اصولا هم در دسترس هستن دسرهای هیجان انگیز درست کرد و از خوردنش لذت برد. دسرهای میوه ای همیشه گزینه مناسبی برای سرو در مراسم و جشن ها هستن که در بیشتر موارد روش تهیه راحت و سریع دارن و به دلیل سالم و سبک بودنشون طرفدار زیادی دارن. برای درست کردن دسر میوه ای خوشمزه فقط کافیه تعدادی از میوه هایی که از نظر مزه و بافت با هم همخونی دارن رو انتخاب کنیم و بعد به شیوه های مختلف درستشون کنیم. به عنوان مثال هم می تونیم دسر میوه ای یخچالی(نیاز به پخت نداره) و هم دسر میوه ای پختنی درست کنیم که در هر صورت لذیذ و خوشمزه هستن: دسر آلبالویی، دسر هندوانه، دسر سیب و هلو، دسر میوه و بستنی، دسر سیب و انار و ....

دسر سیب و انار که امروز با روش تهیه اش آشنا می شیم یک دسر پاییزی خوشمزه و مناسب شب یلدا است که می تونیم با  کمترین هزینه برای اعضای خانواده یا دوستانمون تهیه  کنیم و در کنار سایر تنقلات شب یلدا سرو کنیم.

طرز تهیه دسر سیب و انار

مرحله اول:

فر را تا دمای 195 درجه سانتی گراد گرم  و یک قالب برای دسر حاضر و کف آن را کمی چرب کنید.

 مرحله دوم:

سیبها را بشوئید و پس از هسته گیری آنها را نازک نازک ببرید و اسلایس کنید. انار، سیب، شکر قهوه ای، دارچین و گردو خرد شده را در یک کاسه بریزید و خوب باهم مخلوط کنید. محتویات را در کف قالب بریزید و در گوشه ای قرار دهید.

دسر سیب و انار

مرحله سوم:

 آرد و جو پرک و شکر سفید را نیز خوب باهم مخلوط کنید و سپس کره را داخل آن بیندازید و با دست مخلوط آردی را لابه لای انگشتانتان با کره بیامیزید تا اینکه یک مخلوط سفت و تکه تکه به وجود بیاید. این مخلوط را با دست روی مواد قالب بپاشید و پخش کنید.

دسر سیب و انار

مرحله چهارم:

قالب را به مدت 45 دقیقه در فر قرار دهید تا سیب ها کاملا نرم شوند. سپس سرو کنید. این دسر خوشزه را می توانید با انواع بستنی مخصوصا بستنی هندوانه در شب یلدا میل کنید و لذت ببرید!