باز داریم به یلدا نزدیک میشیم. اگه دنبال یه دسر شیک و منحصر به فرد برای شب یلدا هستید پیشنهاد میکنیم بار هندوانه رو امتحان کنید. البته این دسر خوشمزه رو میتونید در فصل تابستون هم با هندوانه های آب دار درست کنید و از طعم عالیش لذت ببرید. این دسر هندوانه ای از دو لایه تشکیل شده: لایه اول از مخلوط ویفر پودر شده و کره تهیه میشه و نیاز داره کمی توی فر پخته بشه. لایه دوم نوعی ژله هندوانه است که خودتون با آب هندوانه و پودر ژلاتین تهیه میکنید. این طوری ژله هندوانه ای هم خاصیت بیشتری پیدا میکنه و هم طعمش بهتر میشه.

این بار هندوانه فوق العاده خوشمزه است و توی دهن آب میشه. طرز تهیه بار هندوانه هم این قدر آسونه که هر کسی حتی کسانی که تجربه زیادی توی آشپزی ندارند، میتونن درستش کنند. دسرهای شب یلدا اینقدر هیجان انگیز و متنوع هستن که برای هر کسی یه گزینه مناسب و عالی پیدا میشه. اگه کمی تجربه دارید و قبلا ژله ساده رو درست کردید، میتونید با این دسر هندوانه ای مرحله بعدی آشپزی رو تجربه کنید. اگه هم دنبال دسر حرفه ای تری هستید هیچ مشکلی نیست. میتونید با گزینه های دیگه ای مثل دسر انار سه لایه یا رولت هندوانه توانایی خودتون رو بیشتر به چالش بکشید.

طرز تهیه بار هندوانه

مرحله اول:

فر را تا 175 درجه سلسیوس گرم کنید. یک قالب مستطیلی و یک فویل بزرگ حاضر کنید و درون قالب بیندازید به طوری که لبه های فویل بیرون باشد. ویفر وانیلی را به همراه کره و سه قاشق آب درون مخلوط کن بریزید و به مدت بسیار کمی مخلوط کنید. سپس مخلوط ویفر و کره را کف فویل پهن کنید. آن را به مدت 20 دقیقه در فر قرار دهید و سپس بیرون بیاورید و اجازه دهید تا خنک شود.

watermelon bar1

مرحله دوم:

1 لیوان از آب هندوانه را کنار بگذارید و 3 لیوان باقی مانده را با آب لیمو ترش، شیر و شکر باهم خوب مخلوط کنید. در 1 لیوان آب هندوانه باقی مانده، ژلاتین را بریزید و هم بزنید. سپس آن را برای مدت 2 یا 3 دقیقه یک گوشه قرار دهید و سپس آن را در مایکروفر بگذارید تا ژلاتین در آب هندوانه کاملا حل شود.

watermelon bar2

مرحله سوم:

حال مخلوط ژلاتین و هندوانه را به مخلوط هندوانه و شکرو شیر اضافه کنید و باهم خوب ترکیب کنید. حالا مایع هندوانه را روی ترد ویفری بریزید و آن را به مدت 2 تا 4 ساعت درون فریز قرار دهید تا کاملا سفت شود.

watermelon bar3

بعد از مدت سپری شده داخل فریزر دسر را داخل یخچال قرار دهید و سرو کنید. استفاده از خامه روی بار هندوانه اختیاری است. برای این کار خامه را از قبل مدتی در فریزر بگذارید تا خوب سرد شود. سپس آن را با همزن بزنید تا فرم بگید. وقتی فرم گرفت پودر قند را به آن اضافه کنید و مجددا هم بزنید. اما زیاد هم نزنید تا پف خامه نخوابد. خامه را روی بار بریزید و نوش جان کنید. در این مرحله میتوانید از خامه قنادی آماده هم استفاده کنید.

طرز تهیه بار هندوانه

نکات تهیه بار هندوانه شب یلدا:

 - در مرحله دوم به جای مایکروفر میتوانید ظرف آب هندوانه و ژلاتین را روی آب در حال جوش قرار دهید.

- غالبا در تهیه انواع کیک و شیرینی که نیاز به شیر دارند، بهتر است از شیر پرچرب استفاده کنید.