اگر دنبال  غذای سبک برای شام هستید، سالاد لوبیا سفید یکی از بهترین انتخاب هاییه که میتونید به سراغش برید. این سالاد در اصل متعلق به کشور ترکیه است و در ترکی استانبولی بهش «پیاز» میگن. این مسئله کمی برای ما ایرانی ها گیج کننده است. البته در سالاد لوبیا از پیاز هم استفاده میشه. ولی ماده اصلی در این سالاد لوبیا سفید هست. برای راحتی کار میتونید کنسرو لوبیا تهیه کنید. در این صورت سالاد شما در کمترین زمان ممکن تهیه میشه. اما اگه فرصت دارید میتونید هم خودتون لوبیا رو بپزید. که بهتره از شب قبل هم لوبیا سفید رو خیس کنید تا نفخش گرفته بشه.

سالاد لوبیا یا همون پیاز ترکی نسخه های مختلفی داره. مواد اولیه ای که در همه انواع سالاد لوبیا مشترکه لوبیا سفید، پیاز و گوجه است. علاوه بر این ها میشه از لوبیا قرمز یا انواع دیگه لوبیا، فلفل، کاهو و خیار هم در سالاد استفاده کرد. به عنوان سس معمولاً از آب لیمو ترش تازه و روغن زیتون استفاده میشه. با کمی سماق و جعفری تازه هم طعم سالاد حبوبات شما عالی و منحصر به فرد میشه.

مواد سالاد لوبیا  

طرز تهیه سالاد لوبیا ترکیه ای

مرحله اول:

در صورتی که از کنسرو لوبیا استفاده نمیکنید، لوبیا سفید را در زودپز بپزید و آبکش کنید. پخت لوبیا حداکثر یک ساعت وقت میگیرد.

مرحله دوم:

پیاز را به صورت خلالی خرد کنید. گوجه و فلفل را نیز خرد کنید و کنار بگذارید.

مرحله سوم:

لوبیا را به همراه بقیه مواد سالاد در کاسه سالاد بریزید و نمک و فلفل و روغن زیتون را به سالاد اضافه کنید. آب لیمو ترش را بگیرید و روی سالاد بریزید. حال همه را به خوبی زیر و رو کنید. می توانید برای تزیین سالاد لوبیا سفید از زیتون و تخم مرغ آب پز و جعفری نیز استفاده کنید.

سالاد لوبیا

نکته های کلیدی تهیه سالاد لوبیا سفید:

- برای این که تخم مرغ آب پز روی سالاد زیبایی بیشتری داشته باشد و اطراف زرده سیاه رنگ نشود از روش تهیه تخم مرغ آب پز که قبلاً گفته شده استفاده کنید.

- در صورت تمایل میتوانید کمی کاهو هم به این سالاد رژیمی اضافه کنید. اما توجه کنید که کاهو ماندگاری سالاد را پایین می آورد و باید آن را بلافاصله مصرف کنید.