میپرسید چیز کیک فرنچ تست چیه؟ ترکیب دو تا از خوشمزه ترین پدیده های عالم. اگه شما هم مثل من عاشق چیز کیک هستید مطمئنم از این کیک خوشتون میاد. البته راستش طعم این کیک من رو یاد سه تا چیز میندازه: چیزکیک، فرنچ تست و کیک کاسترد! هر سه هم فوق العاده خوشمزه و جذاب هستن. حالا فکر کنید ترکیب هر سه تاش چی میشه.

یکی از خوبی های این کیک اینه که زیاد شیرین نیست. اما بافتش عالیه. از نون فرنچ تست برشته شده ش گرفته تا پنیر خامه ای کاستردی وسطش. این فیلینگ عین سادگی برای تهیه چیز کیک فرنچ تست عالیه. یه نکته هم بگم. سعی کنید به جای آبلیموی آماده از آب لیمو ترش تازه استفاده کنید. این طوری عطرش واقعاً عالی میشه. در آخر هر چند این کیک از خوشمزگی هیچچچی کم نداره میتونید برای قشنگی  بیشتر از میوه های مختلف استفاده کنید. به نظر من توت فرنگی بهترین گزینه است. ولی انتخاب با شماست. حالا اگه دنبال یه کیک صبحانه خوشمزه و جدید هستید، همراه ما باشید و کیک تست رو برای صبح جمعه تهیه کنید.

 

طرز تهیه کیک فرنچ تست

 

طرز تهیه کیک فرنچ تست پنیری

 

1- فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد روشن کنید و بگذارید گرم شود. قالب کیکس متوسط (21 در 10 سانتیمتر) را با مقداری روغن یا کره ذوب شده به خوبی چرب کنید.

2- برای تهیه فیلینگ کیک فرنچ تست، پنیر خامه ای را به همراه شکر و وانیل در کاسه ای بریزید و با همزن بزنید. حال، یک عدد تخم مرغ و آبلیمو را اضافه کنید. به خوبی هم زنید تا مخلوط یکدست و سبک شود.

3- کاسه بزرگی بردارید و تخم مرغ، شیر، شکر و نمک را در آن به خوبی با هم مخلوط کنید. برای هم زدن مایه تخم مرغی میتوانید از چنگال استفاده کنید.

4- با قرار دادن یکی از ورقه های نان تست در قالب، چک کنید سایز نان مناسب قالب باشد. در صورتی که لازم است قسمتی از نانها را برش بزنید. حال دو عدد از نانها را در مخلوط تخم مرغی فرو ببرید. وقتی نان کاملاً به تخم مرغ آغشته شد آن را کف قالب قرار دهید. دو لایه نان دیگر هم به همین ترتیب روی آن قرار دهید. یعنی باید سه لایه نان کف قالب داشته باشید.

5- فیلینگ پنیری را روی آن بریزید و در سطح نان به طور یکنواخت پخش کنید. در ادامه دو لایه نان تست تخم مرغی دیگر هم اضافه کنید.

6- کره را به صورت مکعبی خرد و یا رنده کنید. کره خرد شده و شکر قهوه ای را در سطح کیک فرنچ تست پخش کنید.

  مراحل چیز کیک فرنچ تست  

7- 40 دقیقه در فر بپزید تا سطح کیک طلایی رنگ شود. بعد از 30 دقیقه چک کنید اگر سطح کیک به اندازه کافی طلایی شده بود، روی قالب فویل آلومینیومی بکشید و 10 دقیقه دیگر به پخت ادامه دهید.

8- 15 دقیقه صبر کنید و بعد قالب را در دیس مورد نظر برگردانید. بگذارید چیز کیک فرنچ تست 5 دقیقه دیگر هم خنک شود. سپس آن را با میوه های دلخواه تزیین کنید. برش بزنید و سرو کنید. نوش جان.

  تست فرانسوی پنیر خامه ای  

نکته های تهیه کیک فرنچ تست پنیری

- این کیک را میتوانید در قالب مربع یا هر قالب کیک دیگری هم تهیه کنید. فقط باید نان را به شکل دلخواه برش بزنید تا کف قالب را بپوشاند.

- در صورتی که ضخامت نان ها برای قالب چیز کیک فرنچ تست زیاد است، میتوانید نان ها را با وردنه نازک کنید.

- در صورتی که از نان مانده استفاده میکنید لازم است کمی صبر کنید تا مخلوط تخم مرغی جذب نان تست شود. اما اگر نان تازه استفاده میکنید، آن را بلافاصله از مایه تخم مرغی خارج کنید. در غیر این صورت نان واژگون میشود.

- شکر و کره روی نان یک لایه ترد و خوشمزه ایجاد میکند. اما برای کاهش کالری کیک میتوانید این لایه را حذف کنید.

- اطلاعات ارزش غذایی با در نظر گرفتن توت فرنگی و برای 8 نفر حساب شده است.

  منبع دستور: www.recipetineats.com