هر سال با شروع فصل سرما و اومدن انار سرخ به بازار میوه خیلی به شب یلدا فکر می کنیم و ایده هایی در زمینه آشپزی و شیرینی پزی به ذهنمون میاد تا بتونیم یک دور همی خوب و دلنشین رو برای خود و عزیزانمون ترتیب بدیم. خوردنی های زیادی هستنن که در سفره شب یلدا می تونیم جا بدیم و از خوردنشون لذت ببریم ولی این روزها آدم های خوش ذوق سعی می کنن ایده هایی به کار ببرن تا خوردنی های شب یلداشون رو از یکنواختی در بیارن و با اجرای این ایده ها اهل خانواده و دوستان رو غافلگیر کنن؛ مثلا انواع شیرینی و کوکی با طعم و حتی با شکل و شمایل انار و هندونه، انواع نوشیدنی و دسر هایی که با ترکیب میوه ها و خوردنی های مناسب این شب درست می شه و .... که اتفاقا طرفدار زیادی هم دارن به خصوص کوچولوهای خانواده که حسابی با دیدن تنقلات و خوردنی های رنگی سر ذوق میان. بار هندوانه، کوکی هندوانه ای، کوکی انار، ژلو کیک هندوانه و... از نمونه دسرهای خوش آب و رنگ مناسب این شب هستن که اصولا طرز تهیه راحتی دارن فقط کمی حوصله و سلیقه می خواد.

ژلو کیک هندوانه در واقع کیکی است چند رنگ به شکل هندونه که پایه اش یک کیک ساده است و مواد دیگه اش رو خامه یا باتر کریم، ژلاتین و رنگ های خوراکی رنگی تشکیل می ده. خبر خوب اینکه برای درست کردن یک ژلو کیک هندوانه خوشمزه، که دستور تهیه اش رو تو همین متن براتون میاریم، به وسایل خاص و پیچیده ای نیاز نیست.

طرز تهیه ژلو کیک هندوانه

مرحله اول:

فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد روشن کنید تا گرم شود ، شکر و تخم مرغ ها را داخل کاسه ای بریزید و چند دقیقه با همزن بزنید تا شکر حل شود سپس آب هندوانه و روغن را کم کم به مواد اضافه و مخلوط کنید.

 مرحله دوم:

آرد ، پودر ژله ، بکینگ پودر و نمک را باهم مخلوط و کم کم به مواد دیگر اضافه و با قاشق مخلوط کنید ( زیاد هم نزنید ، فقط تا حدی که مواد مخلوط شوند کافی است ).

مرحله سوم:

ته قالب کیک کاغذ روغنی بیندازید ، مایه کیک را داخل قالب بریزید و قالب را داخل فری که از قبل روشن کرده اید و گرم شده است به مدت 30 - 40 دقیقه قرار دهید تا کیک بپزد ( پس از 30 دقیقه کیک را چک کنید ).

کیک هندوانه

مرحله چهارم:

کیک را از فر خارج کنید و پس از اینکه خنک شد از وسط به دو قسمت برش بزنید ، خامه یا باتر کرم را با رنگ خوراکی قرمز رنگ کنید ، روی لایه اول مقداری خامه یا باتر کرم قرمز بریزید و پخش کنید و روی آن مقداری شکلات چیپسی بپاشید و لایه دوم را قرار دهید.

کیک هندوانه

 مرحله پنجم:

مقداری خامه یا باتر کرم را با رنگ های قرمز و سبز رنگ کنید و کیک را با آن پوشش دهید ، در پایان مقداری چیپس شکلاتی خرد شده را روی سطح کیک بریزید ، کیک را در یخچال قرار دهید تا خوب سرد شود سپس سرو کنید.

کیک هندوانه

نکات کلیدی تهیه ژلو کیک هندوانه:

میتوانید به جای آب هندوانه از آب میوه یا شیر استفاده کنید ، در صورتی که ژله هندوانه در دسترس ندارید از ژله با رنگ های مشابه استفاده کنید.

ژلو کیک هندوانه