اگر شما هم از طرفداران پاستا پنه آلفردو هستید حتما باید پیتزا آلفردو را هم امتحان کنید. این پیتزای لذیذ و خوشمزه از نظر طعم شباهت زیادی به پاستا آلفردو دارد چون در آن از سینه مرغ پخته شده و سس آلفردو استفاده می شود. برای راحتی کار بهتر است از قبل سس آلفردو و خمیر پیتزا را آماده کنید. به این ترتیب تهیه پیتزا آلفردو خیلی خیلی راحت انجام میشود و کمتر از نیم ساعت وقت شما را میگیرد.

پیتزا آلفردو

پیتزاهای خانگی به ندرت کیفیت پیتزاهایی را پیدا میکنند که از بیرون میخرید. دلیل اصلی اش این است که باید نکات ریز تهیه پیتزا و خمیر پیتزا رعایت شوند. با استفاده از یک خمیر پیتزای خانگی با کیفیت و فری با دمای یکنواخت پیتزا آلفردو میتواند از بهترین و خوشمزه ترین پیتزاهایی باشد که تا به حال امتحان کرده اید.

طرز تهیه پیتزا آلفردو

مرحله اول:

اول از همه سس آلفردو را آماده کنید و آن را کنار بگذارید. دستور تهیه سس آلفردو قبلاً گفته شده ولی در اینجا هم برای راحتی شما آن را یادآوری میکنیم:

مقداری کره را در یک شیر جوش ذوب کنید، سپس خامه صبحانه را روی آن بریزید و 5 دقیقه آن را روی حرارت هم بزنید. بعد از آن کمی سیر رنده شده و پنیر پارمزان (مقدار بیشتر از خامه) را اضافه کنید. در صورت تمایل میتوانید مقداری جعفری خرد شده یا آویشن هم به سس آلفردو اضافه کنید. برای مشاهده مقادیر به طور دقیق، دستور تهیه سس آلفردو را ببینید.

  پیتزا آلفردو

مرحله دوم:

حال، خمیر پیتزا را آماده کنید. برای این کار میتوانید از طرز تهیه خمیر پیتزای ایتالیایی یا در صورتی که وقت زیادی ندارید از خمیر پیتزای فوری استفاده کنید. علاوه بر این میتوانید از خمیرهای پیتزای آماده هم استفاده کنید.

مرحله سوم:

قالب پیتزا را چرب کنید و بعد خمیر را طوری روی آن پهن کنید که فیت قالب شود. اگر لازم است دور خمیر را ببرید. فر را از قبل با دمای 200 درجه سانتیگراد گرم کنید. خمیر را 8 دقیقه به تنهایی در فر گرم شده بگذارید تا نیم پخته شود.

مرحله چهارم:

حال، سس آلفردو را روی خمیر نیم پز شده بریزید و پخش کنید تا تمام سطح آن را بپوشاند. فقط یک حاشیه یکی دو سانتی دور خمیر را خالی بگذارید.

مرحله پنجم:

پیاز، ژامبون بیکن و سینه مرغ پخته را به سایز دلخواه خرد کنید و همراه با قارچ ورقه شده به طور یکنواخت روی بخشی از سطح پیتزا که با سس پوشاندید پخش نمایید.

مرحله ششم:

روی پیتزا آلفردو، پنیر موزورلا رنده شده بپاشید. حال دوباره قالب را در فر گرم شده به مدت 7-10 دقیقه بگذارید تا پنیر ذوب شود. پیتزا آلفردو شما آماده است. پند دقیقه صبر کنید کمی خنک شود. سپس آن را سرو کنید.

پیتزا آلفردو

نکات تهیه پیتزا آلفردو

- اگر به پیتزاهای تهیه شده به مرغ علاقه دارید پیشنهاد میکنم پیتزای مرغ و قارچ را هم امتحان کنید. - میتوانید برای طعم بهتری از مقداری پودر آویشن روی پیتزا آلفردو استفاده کنید.