کیک برنج نارگیلی

کیک برنج نارگیلی یکی از کیک های ساده و معروف چینی است که بیشتر در جشن سال نو چینی ها درست و سرو می شود و به شیر برنج معمولی بسیار شباهت دارد. در این دستور، چینی ها از یک نوع برنج چسبناک که اصطلاحا به آن "برنج شیرین" یا "sweet rice" گفته می شود، استفاده می کنند.

طرز تهیه: قبل از تهیه این کیک دسر خوشمزه باید برنج را در آب بخیسانید تا نرم شود. سپس شیر نارگیل را در یک قابلمه بریزید و هم بزنید تا جوش بیاید. وقتی شیر نارگیل کمی غلیظ شد، برنج را آبکش کنید و در شیر نارگیل بریزید.  2 لیوان آب را به همراه شکر به برنج اضافه کنید و آرام آرام هم بزنید.

در قابلمه را بگذارید و اجازه دهید مایعات برنج کمی بخار شود. سپس وقتی آب تا نصفه بخار شد کیک برنج را به یک قالب انتقال دهید و فر را تا دمای 180 درجه سانتی گراد گرم کنید.

در یک شیر جوش، باقی مانده شیر نارگیل، شکر و 1/3 لیوان آب را روی حرارت باهم هم بزنید. نشاسته ذرت را با 2 قاشق آب مخلوط کنید و آن را آرام آرام به محتویات شیر جوش اضافه کنید و هم بزنید تا مخلوط غلیظ شود.

سس نارگیل را روی شیر برنج داخل قالب بریزید و پهن کنید و پودر نارگیل را روی آن بپاشید. قالب را به مدت 15 تا 20 دقیقه در فر قرار دهید تا روی کیک برنج کمی طلائی رنگ شود.