یکی از بهترین و سالم ترین سالادها که می تونه به تنهایی و به عنوان یه وعده غذایی (مثلا در وعده شام) سرو بشه، سالاد لوبیا چیتی هست. این سالاد بسیار مقویه و برای تموم اعضای خونواده مناسبه. طعم خوبی داره که حتی بچه ها هم عاشقش میشن. این سالاد رو معمولا میشه با مواد اولیه متنوعی تهیه کرد. برای همین دستتون در انتخاب مواد اولیه و مقدار اون ها کاملا بازه. می تونید مواد گفته شده در این دستور رو هر طور که دلتون میخواد کم و زیاد کنین یا اصلا حذف کنین.

مثلا سالاد لوبیا چیتی با تن ماهی یا مرغ هم خیلی عالیه. یا سالاد لوبیا چیتی و قارچ ، کرفس، شوید، کالباس و ... همه مواد اولیه هایی هستن که میشه به این سالاد خوشمزه اضافه کرد. این سالاد یه انتخاب هوشمندانه ست برای کسانی که گیاه خوار هستن یا رژیم لاغری دارن. هم چنین فواید و خواص حبوبات بی شماره و برای همه، در هر سن و سالی لازمه. اگه دوست داشته باشین با انواع لوبیا، سالاد تهیه کنین، سالاد لوبیا چشم بلبلی و سالاد ذرت و لوبیا قرمز دو نوع دیگه ای از این دست سالادها هستن که طعمشون هم واقعا فوق العادست. دیگه بیشتر از این معطلتون نمی کنم. بریم سراغ تهیه سالاد لوبیا چیتی با کاهو و ذرت و... .

 

سالاد لوبیا چیتی خوشمزه

عکس از nooshi_foodie@

.

طرز تهیه سالاد لوبیا چیتی

 

مرحله اول: پخت مواد اولیه

1- برای تهیه سالاد لوبيا چيتي خوشمزه و مقوی ابتدا باید لوبیا چیتی را خوب بشویید. سپس اجازه دهید تمام شب یا فقط چند ساعت در آب بماند تا نفخش از بین برود. بهتر است چند مرتبه آب ظرف لوبیا چیتی را عوض کنید.

2- لوبیا چیتی ها را با مقداری آب و کمی نمک در قابلمه بریزید. اجازه دهید به مدت دو تا سه ساعت خوب بپزد و آب آن کشیده شود. اگر عجله دارید می توانید از زودپز کمک بگیرید. در این صورت یک ساعت زمان برای پخت آن کافی است.

3- در مدتی که لوبیا چیتی در حال پخت است، سیب زمینی ها را خوب بشویید. با مقداری آب در قابلمه بریزید تا به مدت 45 دقیقه خوب بپزد. اگر هویج خام اذیتتان می کند، می توانید هویج را هم بخار پز کنید، یا در روغن تفت دهید در حدی که کمی نرم شود اما له نشود.

4- برای اضافه کردن نخود فرنگی و ذرت به سالاد، در صورتی که از کنسرو آن ها استفاده نمی کنید، باید آن ها را نیم ساعت بپزید.

.

مرحله دوم: آماده سازی سالاد

1- حالا که تقریبا مواد سالاد لوبیا چیتی و سیب زمینی آماده است، نوبت به مخلوط کردن آن ها می رسد. یک کاسه بزرگ بردارید. لوبیا چیتی ها را در آن بریزید. سیب زمینی های پخته شده را به شکل نگینی برش دهید و اضافه کنید.

2- نخود فرنگی و ذرت را که آماده کرده اید به سالاد اضافه کنید. خیارشورها و هویج را هم به شکل نگینی برش دهید و در سالاد بریزید. می توانید از هویج رنده شده هم استفاده کنید.

3- کاهو را هم خرد کرده و در کاسه بریزید. اندازه برش کاهوها به سلیقه خودتان بستگی دارد. هم چنین می توانید به جای کاهو از شوید خرد شده هم استفاده کنید. زیتون و گوجه گیلاسی هم اختیاری است. آن ها را از وسط دو نیم کرده و به سالاد اضافه کنید. سس مایونز یا هر سس دلخواه دیگری را به همراه مقداری نمک و فلفل در ظرف بریزید و با سالاد خوب مخلوط کنید. برای تزیین سالاد لوبیا چیتی میتوانید از گوجه گیلاسی، برگ سبزیجات تازه و ... استفاده کنید. نوش جان.

 

سالاد لوبیا چیتی و سیب زمینی

عکس از hanafood16@

.

نکات کلیدی تهیه سالاد لوبیا چیتی

- برای تهیه سس این سالاد می توانید مقداری ماست هم زده را با روغن زیتون، سس مایونز، نمک، فلفل، سیر و آب لیمو مخلوط کنید. در صورتی که رژیم لاغری دارید می توانید برای سرو سالاد لوبیا چیتی رژیمی سس را حذف کرده و آن را با ماست چکیده میل کنید.

- بهترین زمان برای سرو این سالاد مقوی و خوشمزه یک ساعت بعد از اضافه کردن سس است تا طعم مواد به خورد هم برود. در این مدت سالاد را در یخچال بگذارید و آن را به صورت سرد سرو کنید.

- طرز تهیه سالاد لوبیا چیتی با مرغ به این صورت است که باید مرغ را خوب بپزید و بعد به صورت ریش ریش یا نگینی به مواد سالاد اضافه کنید. این سالاد با کالباس و یا انواع ژامبون، تن ماهی، جوانه گندم، پیازچه، تخم مرغ، قارچ، کرفس، کلم سفید و ... هم تهیه می شود.

- برای اضافه کردن تن ماهی به این سالاد فقط باید تن ماهی را بجوشانید، آن را ریز کنید و در سالاد بریزید.

- هم چنین در صورتی که دوست دارید این سالاد را با تخم مرغ تهیه کنید، باید اول تخم مرغ را آب پز کرده و بعد آن را به صورت نگینی یا رنده شده اضافه کنید.

- اگر خودتان سس را تهیه می کنید، بهتر است نمک و فلفل را در سس بریزید تا خوب با سالاد ترکیب شود. اگر از سس های آماده یا ماست استفاده می کنید یا سالاد را بدون سس میل می کنید، اضافه کردن نمک و فلفل به اندازه دلخواهتان فراموش نشود.

- عکس اصلی این مطلب از صفحه اینستاگرام hanafood16@ است.

.

سالاد لوبیا چیتی خوش طعم

عکس از chefminaa@