قطعا درست کردن سوپ فقط توی بیست دقیقه می تونه خیلی چالش برانگیز باشه و با پختن رامن شما این چالش رو پشت سر میذارید، شاید فکر کنید این غذا خیلی سخت باشه، اما اصلا اینطور نیست؛ رامن یک نوع سوپ نودل هست که می تونید به راحتی درستش کنید. توی این سوپ هم مثل سوپ نودل و مرغ رژیمی یا سوپ قارچ و نودل خامه ای ماده اصلی رشته های نودله و البته از گوشت مرغ هم استفاده می شه، اما می تونید گوشت گاو رو جایگزین اون بکنید.  از چاشنی هایی زیادی برای تهیه این غذا استفاده میشه، از جمله اونها می تونیم به سویا سس، فلفل سفید، کره و سیر خرد شده اشاره کنیم و همین راز خوشمزگی این سوپه.

این سوپ رو در زمان خیلی کمی می تونید آماده کنید و از خوردنش لذت ببرید. مناطق مختلف ژاپن رامن مخصوص به خودشون رو دارن، یعنی توی هر منطقه طرز تهیه و مواد اولیه اش با جای دیگه فرق میکنه؛ اما در اینجا ما سعی کردیم اصلی ترین رسپی رو در اختیار شما عزیزان قرار بدیم.

 

طرز تهیه رامن

مرحله اول: پختن مرغ 

ابتدا مرغ ها را تمیز بشویید، داخل یک قابلمه مقداری آب، نمک و زردچوبه بریزید و مرغ را به آن اضافه کنید. قابلمه را روی حرارت قرار دهید تا مرغ ها بپزند. وقتی مرغ ها پخته شدند آن ها را به تکه های کوچک تقسیم کنید و کنار بگذارید تا زمانی که بخواهید از آن ها استفاده کنید. اگر مرغ را از قبل بپزید زمان پخت رامن خیلی کاهش می یابد.

 

مرحله دوم: پختن تخم مرغ ها

برای پختن تخم مرغ ها آن ها را از قبل از یخچال خارج کنید تا هم دمای محیط شوند. سپس آن ها را داخل یک ظرف بگذارید و رویشان آب سرد بریزید. ظرف را روی حرارت قرار دهید. از زمان به جوش آمدن 6 دقیقه صبر کنید. پس از گذشت این زمان شعله را خاموش کنید و تخم مرغ های پخته را به مدت 5 دقیقه داخل یک کاسه آب سرد قرار دهید تا فرایند پخت متوقف شود. پوست تخم مرغ ها را بگیرید و از وسط نصف کنید.

 

مرحله سوم: آماده کردن سوپ رامن

یک قابلمه بزرگ را روی حرارت ملایم بگذارید سپس روغن کنجد و کره را داخل آن بریزید تا کره ذوب شود. سیر و زنجبیل خرد شده را به آن اضافه کنید و یک دقیقه تفت دهید. مرتب مواد را هم بزنید تا سیر نسوزد. در ادامه آب مرغ، سس سویا روشن و تیره، سس فلفل تند، شکر قهوه ای و فلفل سفید را اضافه کنید. مواد را هم بزنید تا خوب مخلوط شوند.

سپس سینه مرغ خرد شده را داخل قابلمه بریزید تا گرم شود، در ادامه بسته های نودل را اضافه کنید و حرارت را زیاد کنید تا نودل ها 3 دقیقه بجوشند. در این زمان چندین بار رشته ها را هم بزنید تا از هم جدا شوند.

 

مرحله چهارم: سرو کردن رامن

برای سرو رامن از یک انبر استفاده کنید. با کمک انبر رشته ها را بین چهار کاسه تقسیم کنید. روی رشته ها مقداری از مایع سوپ بریزید و سپس تکه های مرغ را اضافه کنید، در نهایت روی هر کدام از کاسه ها را با دو تکه تخم مرغ و نوارهای هویج پر کنید و  مقداری کنجد یا سس چیلی و پیازچه روی آن بپاشید.

 

نکات کلیدی برای تهیه رامن

- برای راحت تکه کردن مرغ پخته بهتر است از فیله بدون استخوان استفاده کنید.

- می توانید برای رشته کردن هویج از پوست کن استفاده کنید.

- زمان آماده سازی رامن بدون احتساب زمان پخت مرغ است. - اگر آب مرغ ندارید می توانید از استاک های مرغ آماده استفاده کنید. - سس سویا و مکعب های استاک (در صورت استفاده) به اندازه کافی نمک دارند، از این رو در سوپ نمک نمی ریزند. - این دستور از سایت kitchensanctuary ترجمه شده است.