انتخاب تنقلات با طبع گرم در فصول سرد سال بسیار مهمه. چون می تونه بدن شما رو گرم نگه داره. پولکی ها یکی از انواع مختلف این تنقلات هستن که به شکل های مختلف وجود داشته و در طعم های گوناگون از جمله پولکی کنجدی تهیه میشن. در این مطلب قصد داریم طرز تهیه یه نوع پولکی خاص و خوشمزه به نام چهارقنادی (چارقنادی) یا پولکی رسی رو بهتون آموزش بدیم. این نوع شیرینی یه جور نبات خانگیه که طعم های مختلفی داره اما از اون جایی که داریم به فصل سرما نزدیک میشیم، ما از بین طعم های مختلف طعم زنجبیلی رو انتخاب کردیم. چهارقنادی رو میشه به شکل های مختلف از جمله به شکل پولکی به صورت گرد و یا تخته ای درست کرد. معمولا بعد از درست کردن پولکی رسی به شکل تخته ای، اون رو به صورت مکعب های کوچک یک اندازه برش میدن. این شیرینی خوشمزه رو میشه با پودر قند، پودر پسته و یا کنجد تزیین کرد. میزان اضافه کردن پودر زنجبیل هم به ذائقه ی شما بستگی داره. اگر می خواید طعم شیرینی کمی تندتر بشه می تونید مقدار زنجبیل اون رو بیشتر کنید. علاوه بر طعم فوق العاده خوشمزه، زنجبیل خواص زیادی داره و برای سلامتی بدن بسیار مفیده. با درست کردن پولکی رسی زنجبیلی می تونید هم از طعم بی نظیر زنجبیل لذت ببرید و هم از خواص اون بهره مند بشید. با ما همراه باشید و طرز تهیه پولکی رسی زنجبیلی رو یاد بگیرید و این خوراکی خوشمزه رو به عنوان یه تنقلات شیرین و سالم در کنار چای به عنوان میان وعده و عصرانه میل کنید.

  پولکی زنجبیلی رسی  

طرز تهیه پولکی رسی زنجبیلی

 

۱- آب و شکر را داخل قابلمه ریخته و آن ها را روی حرارت قرار دهید. پس از آن که مخلوط آب و شکر شروع به جوشیدن کرد، با استفاده از دماسنج دمای آن را اندازه بگیرید. زمانی که دما به حدود ۱۱۰ تا ۱۱۲ درجه ی سانتی گراد رسید، زیر حرارت را خاموش کنید.

۲- هنگامی که شربت آب و شکر به اندازه ی کافی غلیظ شد و به دمای معین رسید، آن را داخل کاسه بریزید و پودر زنجبیل را به آن اضافه کنید. سپس همه ی مواد را خوب با هم مخلوط کنید تا پودر زنجبیل درون شربت کاملا حل شود.

۳- داخل سینی به طور یکنواخت شکر بپاشید. سپس با استفاده از قاشق یا قیف، مواد آماده شده ی پولکی رسی زنجبیلی را روی شکرها به شکل قطره ای بریزید. بعد از مدت ۱۰ الی ۳۰ دقیقه، قطره های دایره ای شکل سفت خواهند شد.

۴- پولکی رسی زنجبیلی آماده شده را از روی سینی شکر بدارید و در ظرف مورد نظر خود سرو کنید.

  طرز تهیه چهارقنادی  

نکات کلیدی طرز تهیه پولکی رسی زنجبیلی

- برای اندازه گیری شکر و آب بر اساس پیمانه، به ازای هر ۵ پیمانه شکر به ۱ پیمانه آب نیاز دارید.

- در طرز تهیه پولکی رسی زنجبیلی می توانید از زعفران و کنجد هم استفاده کنید.

- اگر هنگام ریختن مایه ی پولکی رسی مایع خیلی شل و رقیق بود، مجددا آن را داخل قابلمه ریخته و هم بزنید.

- برای درست کردن پولکی رسی زنجبیلی می توانید از قالب های سیلیکونی در شکل های مختلف استفاده کنید.

- حتما دمای شربت را با دماسنج اندازه گیری کنید. اگر دما بالای ۱۱۲ درجه ی سانتی گراد باشد پولکی رسی زنجبیلی خراب شده و رس نمی کند.

- می توانید کل محلول و شربت را داخل دیسی به قطر ۱.۵ سانتی متر ریخته و بعد از مواد سفت و سرد شدند آن ها را به شکل مکعبی برش بزنید.

تصاویر از : shirmal.delpasand polaknabat_sajad