شیرینی لبکوشن آلمانی از شیرینی های معروفیه که طرفدارهای زیادی داره. در گذشته به دلیل وجود عسل و زنجبیل تو مواد اولیه ی این شیرینی، به اسم کیک عسل و کیک فلفل هم معروف بوده. این شیرینی سس مخصوص به خودش رو داره که بعد از پخت بهش اضافه میشه و در نتیجه میتونه از نوع شیرینی های خیس و مرطوب محسوب بشه که در ادامه دستور این سس رو هم نوشتیم. یا میشه از این سس استفاده نکرد و به جای اون از شکلات آب شده و یا گاناش شکلات استفاده کرد. این شیرینی بسیار مقویه و با توجه به مواد اولیه ای که داره، طبع گرمی داره و منبع خوب تامین انرژی بدنه. امروز دستور پخت شیرینی لبکوشن رو براتون نوشتیم تا درست کنید و از خوردنش لذت ببرید.

طرز تهیه خمیر شیرینی لبکوشن

مرحله اول:

فر را با دمای 350 فارنهایت گرم کنید. فندق ها را روی سینی فر پهن کنید و به مدت 14 دقیقه داخل فر قرار دهید تا برشته و بو داده شود. بعد از 14 دقیقه بگذارید تا خنک شود. سپس آن را داخل دستمال تمیز بریزید و به هم بسابید تا پوستشان بریزد. بعد داخل غذاساز بریزید تا زمانی که پودر شود. آن را در ظرف بریزید و با بادام آسیاب شده، آرد، شکلات، بیکینگ پودر، جوش شیرین، دارچین، پودر زنجبیل، جوزهندی، میخک، هل و نمک مخلوط کنید.

مواد خشک شیرینی لبکوشن

مرحله دوم:

خلال پوست پرتقال شیرین و چیپس زنجبیل را با مواد خشک قبلی در غذاساز بریزید تا به خوبی مخلوط شوند. در یک ظرف کره و شکر قهوه ای را با سرعت متوسط با همزن برقی هم بزنید تا کرمی شود. سپس عسل را به آن ها اضافه کنید تا نرم و صاف شود. حالا تخم مرغ ها و وانیل را اضافه کنید و هم بزنید.

افزودن تخم مرغ به مایه لبکوشن

مرحله سوم:

سرعت هم زن را کم کنید و مخلوط خشک را با قاشق به آن اضافه کنید که از پخش شدن پودر جلوگیری شود. آن ها را نیز هم بزنید تا مخلوط و یکدست شوند. حواستان باشد دور و ته کاسه را با همزن خوب زیر و رو کنید تا مواد کاملا مخلوط شوند.

هم زدن مایه شیرینی لبکوشن

اگر می خواهید به شکل مربعی درست کنید:

کف سینی فر (تقریبا 32 در 46 سانتی متری) را با اسپری چرب کنید و با کاغذ روغنی بپوشانید، به طوری که کاغذ از لبه های سینی بیرون بیاید. خمیر را با قاشق روی کاغذ روغنی بریزید و داخل فر بگذارید تا بپزید. بعد از 25 دقیقه یک عدد خلال دندان را داخل آن فروکنید و بیرون آورید. اگر چیزی به خلال دندان نچسبید، شیرینی شما پخته و حاضر است. شیرینی شما فنری اما سفت خواهد بود. بعد از 15 دقیقه خنک شدن، می توانید آن را به صورت مربعی ببرید.

پهن کردن مایه شیرینی لبکوشن

اگر میخواهید به صورت کوکی درست کنید:

مخلوط را به مدت 4 ساعت داخل یخچال قرار دهید تا سرد شود. سپس آن را با اسکوپ ساز خیس داخل دو سینی فر بزرگ که سطح آن با کاغذ روغنی پوشیده شده، بریزید. برای هر اسکوپ، اسکوب ساز را با آب خیس کنید بعد داحل مواد فروببرید. یک سینی را در طبقه پایین فر و دیگری را در طبقه وسط فر قرار دهید و بعد از مدتی (وسط زمان پخت) جا به جا کنید و هم سینی ها را بچرخانید. بعد از 18 دقیقه پخت، خلال دندان را داخل شیرینی فرو کنید و بیرون آورید. اگر چیزی به آن نچسبیده بود و تمیز بود، شیرینی پخته است.

سس شیرینی لبکوشن

طرز تهیه سس شیرینی لبکوشن:

در کاسه ی متوسط، پودر قند و وانیل را با آب به مقدار لازم هم بزنید تا مایع رقیقی به دست آید که قابل پخش شدن باشد. سس را روی شیرینی نسبتا گرم بریزید و اجازه دهید کاملا خنک شود. اگر شیرینی مربعی است، شیرینی را با کاغذ روغنی روی تخته برش قرار دهید .و ببرید. ابتدا آن ها با 8 برش طولی و آن را به 6 برش تقسیم کنید.

ریختن سس

نکات پخت شیرینی لبکوشن آلمانی:

- این شیرینی 2 هفته در دمای محیط خانه ماندگاری دارد.

- به یاد داشته باشید که بافت این شیرینی بعد از یک روز خوش عطتر و خوش طعم تر خواهد شد.

- اگر عصاره وانیل در دسترس ندارید، میتوانید به اندازه ی نصف مقدار عصاره وانیل از پودر وانیل استفاده کنید.

- برای برش دادن شیرینی، اجازه دهید کاملا خنک شوند سپس آن را برش دهید.

- این مقدار مواد اولیه برای 48 عدد شیرینی است.

- برای شیرینی به صورت جداگانه، میتوانید از سینی خود فر نیز استفاده کنید.

شیرینی لبکوشن آلمانی