صبحانه یکی از مهمترین وعده های اصلیه که باید مواد غذایی سالم و مقوی برای اون انتخاب بشه. در همه ی کشورها صبحانه های ساده و مقوی مانند انواع املت یا اوت میل که یه صبحانه ی رژیمی هست رواج داره. در این مطلب قصد داریم طرز تهیه یه صبحانه ی جدیدی رو بهتون آموزش بدیم. این صبحانه ی خوشمزه که میشه اون رو تو لیست ۲۰ صبحانه ی سالم و ساده قرار داد، با سیب زمینی درست میشه. هش براون یه نوع خوراک ساده اس که در اون سیب زمینی رو رنده کرده یا به صورت نوارهای باریک برش میزنند و بعد در روغن سرخ می کنند. در آمریکا هش براون به عنوان صبحانه در کنار تخم مرغ، نیمرو یا خوراک لوبیا، خامه ترش، سوسیس، بیکن و … سرو میشه. هش براون تو منوی صبحانه ی همه ی رستوران های انگلیسی وجود داره. این صبحانه رو می تونید ترد و یا نرم درست کنید. انتخاب سس مورد علاقه تون با هش براون می تونه طعم اون رو متفاوت کنه و یه میان وعده ی عالی باشه. پیشنهاد می کنیم هش براون رو با پنیرو و یا دیپ لوبیا میل کنید. اگرچه این صبحانه شباهت زیادی به کوکو سیب زمینی داره اما طعم اون کمی متفاوته. مثلا در طرز تهیه ی هش براون از پنیر یا سبزیجات معطر استفاده میشه. درست کردن هش براون روش های مختلفی داره. بعضی ها اون رو به شکل قالبی و بعضی دیگه قاشقی درست می کنن. شما می تونید برای درست کردن این صبحانه از انواع قالب از جمله قالب مافین هم استفاده کنید. در ادامه طرز تهیه این صبحانه ی ساده و بی نظیر رو به سه روش مختلف یاد بگیرید. نکات کلیدی انتهای مطلب رو فراموش نکنید.

 

طرز تهیه هش براون

 

روش اول: هش براون با سیب زمینی پخته

۱- سیب زمینی ها را خوب بشویید، پوست بکنید و با مقداری آب بپزید. سپس آن را با رنده درشت رنده کنید.

۲- سیب زمینی های رنده شده را با تخم مرغ، آرد، نمک، فلفل و کره ترکیب کنید.

۳- بعد از اینکه همه ی مواد خوب مخلوط شدند، داخل تابه کمی روغن بریزید و اجازه دهید تا کاملا داغ شود.

۴- مایه ی هش براون را داخل تابه ی داغ بریزید و آن را به طور یکنواخت در تمام سطح آن پخش کنید.

۵- پس از آن که یک طرف هش براون سرخ شد، آن را به شکل دلخواه برش بزنید و برگردانید تا طرف دیگر آن نیز سرخ شود.

۶- برای سرخ شدن هش براون حدود ۳ دقیقه زمان (هر طرف) کافی است. زمانی که رنگ هش براون طلایی شد، آماده است.

  طرز تهیه هش براون

روش دوم: هش براون مخصوص وگان

سیب زمینی ۴ عدد

هویج ۲ عدد

پیاز ۱ عدد

سیر ۳ حبه

پنیر وگان ۱۰۰ گرم

جایگزین تخم مرغ (ترکیب ۱/۲ قاشق غذاخوری تخم کتان در ۱ و ۱/۲ قاشق غذاخوری آب)

آرد نخودچی ۱ قاشق غذاخوری

جعفری تازه خرد شده ۲ قاشق غذاخوری

نمک و فلفل ۱/۴ قاشق چایخوری

۱- سیب زمینی ها را با رنده ی درشت رنده کنید. سپس سیب زمینی رنده شده را داخل دستمال نخی تمیز بریزید و آن را فشار دهید تا آب سیب زمینی کاملا خارج شود.

۲- هویج، پیاز و سیر را رنده شده را به همراه جعفری تازه‌ ی خرد شده، پنیر وگان، جایگزین تخم مرغ، آرد نخودچی، نمک و فلفل به سیب زمینی ها اضافه کرده و خوب با هم مخلوط کنید.

۳- کف سینی فر را با کاغذ روغنی بپوشانید. به اندازه‌ی یه مشت کوچک از مواد بردارید، آن را روی کاغذ روغنی قرار داده و با دست کمی آن را پهن کنید و به شکل دلخواه فرم دهید.

۴- سینی فر را داخل فر از قبل گرم شده در درجه ی ۱۸۰ درجه ی سانتی گراد به مدت ۴۰ دقیقه قرار دهید.

۵- هش براون ها آماده هستند. آن را با سس مورد علاقه ی خود سرو و نوش جان کنید.

  صبحانه ساده

روش سوم: هس براون پنیری با سیب زمینی خام

سیب زمینی ۳ عدد

آرد ۴ قاشق غذاخوری

پنیر ۴ قاشق غذاخوری

تخم مرغ ۱ عدد

پیاز ۱ عدد کوچک

سیر رنده شده ۱ قاشق چایخوری

سبزیجان تازه (گشنیز، جعفری، نعنا، ریحان) ۱ قاشق غذاخوری

نمک و فلفل ۱ قاشق چایخوری

۱- سیب زمینی ها را با رنده ی درشت رنده کنید. آن ها را داخل آب سرد بریزید تا نشاسته ی سیب زمینی از آن خارج شود. سپس سیب زمینی را آبکش کنید. آن ها را داخل دستمال نخی ریخته و فشار دهید تا آب آن کاملا خارج شود.

۲- آرد، پنیر رنده شده، تخم مرغ، پیاز نگینی خرد شده، سیر، سبزیجات خرد شده، نمک و فلفل،‌ را به سیب زمینی ها اضافه کرده و خوب با هم مخلوط کنید تا کاملا یکدست شوند.

۳- تابه ای نچسب را روی حرارت متوسط قرار داده و داخل آن کمی روغن زیتون بریزید.

۴- با استفاده از قاشق ماسه ی هس براون را داخل تابه ریخته و هر یک را فرم دهید. بعد از حدود ۴ دقیقه، آن ها را برگردانید و طرف دیگر هش براون را سرخ کنید.

۵- بعد از سرخ شدن هش براون ها، آن ها را روی دستمال کاغذی حوله ای قرار دهید تا روغن اضافی گرفته شود. سپس به همراه سس سرو کنید.

  صبحانه انگلیسی

نکات کلیدی طرز تهیه هش براون

- برای درست کردن هش براون می تونید از قالب مافین استفاده کنید. کافی است آن را کمی چرب کرده و مایه ی هش براون را داخل آن بریزید. سپس آن را داخل فر قرار داده و اجازه دهید تا طلایی رنگ شوند. این روش برای کسانی که قصد دارند این صبحانه ی خوشمزه را بدون روغن درست کنند، بسیار ایده آل و مناسب است.

- برای این که هش براون را هم اندازه درست کنید، می توانید از قالب به شکل های مختلف استفاده کنید. آن ها را داخل تابه و روغن داغ قرار دهید و اجازه دهید تا گرم شوند. سپس با قاشق مقداری از مایه ی هش براون را داخل قالب ریخته و با پشت قاشق آن را پخش و صاف کنید.

- شما می توانید از هر ادویه ی دیگر مانند پودر سیر یا پاپریکا نیز برای درست کردن این غذا استفاده کنید.

- در برخی از دستورها برای درست کردن هش براون سیب زمینی ها را به شکل نگینی ریز خرد کرده و داخل آب جوش آبپز می کنند. سپس آن را له کرده و با سایر ادویه ها (و پنیر پیتزا) مخلوط و سرخ می کنند.

- تصاویر از :

anime_food_cooking_eating ، farshad_chef ، nana7011 ، souzan_shariat