در سوپ مرغ ایتالیایی علاوه بر مرغ مخلوطی از سبزیجات متنوع استفاده میشود که باعث میشود این سوپ هم ظاهری رنگارنگ و زیبا داشته و هم بسیار مقوی باشد. اگر از سوپ های رایج مثل سوپ جو قرمز و سوپ شیر خسته شده اید و کمی تنوع میخواهید امسال این سوپ پاییزی خوش آب و رنگ را امتحان کنید. سوپ مرغ ایتالیایی با طعم لذیذ خامه ای، رنگ آمیزی زیبا و عطر دلپذیری که دارد انتخابی مناسب برای روزهای سرد سال است. این سوپ مقوی و هیجان انگیز را بصورت گرم نوش جان کنید.

طرز تهیه سوپ مرغ ایتالیایی

کره یا روغن زیتون را در یک قابلمه بزرگ بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید. پیاز، هویج و ساقه کرفس خرد شده را اضافه کنید. مواد را حدود 6 تا 7 دقیقه در روغن سرخ کنید تا پیاز نرم و شفاف شود. سپس سیر و قارچ خرد شده را اضافه کنید و 2 تا 3 دقیقه دیگر تفت دهید. هراز چندگاهی مواد را هم بزنید و حرارت دهید تا عطر سیر بلند شود.

آرد را اضافه کنید و خوب با مواد ترکیب کنید و حدود 1 دقیقه تفت دهید. کم کم آب مرغ و شیر را اضافه کنید. مرتب سوپ را هم بزنید. سپس مرغ پخته شده، سیب زمینی خرد شده، نخود فرنگی، ذرت، ادویه ایتالیایی، نمک و فلفل را داخل قابلمه بریزید و هم بزنید تا مواد خوب با هم ترکیب شوند.

سوپ را حرارت دهید تا آهسته به جوش بیاید. ( مراقب باشید که سوپ به قل قل نیفتد) هرازچندگاهی سوپ مرغ را هم بزنید تا ته نگیرد. سپس حرارت را کم کنید و اجازه دهید سوپ حدود 15 تا 20 دقیقه ریز بجوشد. پس از این مدت سیب زمینی ها را با چنگال چک کنید، اگر نرم و پخته شده اند یعنی سوپ خوشمزه شما آماده است.

سوپ مرغ ایتالیایی را بچشید و اگر دوست دارید باز هم نمک و فلفل اضافه کنید. این سوپ مجلسی و خوش طعم را در ظرف سوپخوری بریزید و همراه با نان دلخواه سرو کنید.

  طرز تهیه سوپ مرغ ایتالیایی