سالاد یونانی یکی از سالادهای کلاسیکه که همه جای دنیا طرفدار داره. بی دلیل هم نیست. خب، هم خوشمزه است، هم ساده و هم خوش آب و رنگ. ترکیبی از تردی خیار و کاهو با گوجه و زیتون آبدار و پنیر فتای لطیف با سس سرکه ای خوش عطر و خوشمزه.

البته کسایی هم که سرکه دوست ندارند میتونن سس سالاد یونانی رو بدون سرکه درست کنند. به جای سرکه میشه آبلیموی بیشتری اضافه کرد.

سالاد یونانی برای کسایی که رژیم لاغری دارن یه شام عالیه. درست مثل سالاد تبوله یا سالاد لوبیا. اصلا شما میتونید هر شب یکی از سالادهای رژیمی رو به عنوان شام درست کنید. اول هر هفته هم سالادهایی که دوست دارید رو انتخاب کنید و موادش رو آماده کنید که دیگه جای هیچ نگرانی نباشه.

مواد اولیه سالاد یونانی

برگردیم سراغ سالاد خودمون. سالاد یونانی اصل با کاهو، خیار، گوجه و پیاز تهیه میشه و البته پنیر فتا. میگن سرآشپزهای یونانی روی همه چیز آبلیمو و روغن زیتون میریزن. سالادشون هم از این قضیه مستثنی نیست.

برای همینه که سس این سالاد از ترکیب آبلیمو و روغن زیتون با چند ماده دیگه تهیه میشه. سالاد یونانی در کنار غذاهای تهیه شده با مرغ هم سرو میشه. همین طور گاهی در کنار حمص و نون پیتا سالاد رو سرو میکنن. به هر حال انتخاب با شماست.

ما اینجا هر چیزی که لازم هست در مورد طرز تهیه سالاد یونانی بدونید رو گردآوری کردیم. عکس مراحل تهیه رو هم برای شما گذاشتیم. پس همراه ما باشید و ادامه این مطلب رو بخونید.

 

طرز تهیه سالاد یونانی اصل

 

مرحله اول طرز تهیه سالاد یونانی:

کاهو، خیار و گوجه را به دلخواه خرد کنید. پیاز را به صورت خلالی خرد کنید و در کاسه ای بریزید. آب لیمو ترش را به آن اضافه کنید و ده دقیقه کنار بگذراید. سپس پیاز را آبکش کنید.

پیاز و آبلیمو  

مرحله دوم طرز تهیه سالاد یونانی:

گوجه، خیار، کاهو و زیتون های نصف شده را همراه با پیاز خلالی در کاسه بزرگی بریزید و به خوبی زیر و رو کنید.   مواد سالاد یونانی  

مرحله سوم طرز تهیه سالاد یونانی:

برای تهیه سس سالاد یونانی سرکه، آبلیمو، روغن زیتون، سیر رنده شده، نمک و فلفل و در صورت تمایل ماست و پنیر له شده را در شیشه ای بریزید. کمی هم نعنای خشک اضافه کنید. درب آن را ببندید و خوب تکان دهید تا مواد سس با هم مخلوط شوند.  

سس-سالاد-یونانی

 

مرحله چهارم طرز تهیه سالاد یونانی:

مواد سالاد را در چهار بشقاب سرو تقسیم کنید. روی هر بشقاب چهار تکه پنیر فتا قرار دهید. میتوانید روی پنیر هم مقداری نعنا خشک بریزید. سالاد یونانی را همراه با سس سرو کنید. نوش جان!   سرو سالاد یونانی  

نکات کلیدی تهیه سالاد یونانی:

- اگر پیاز شما خیلی تند است حتما مرحله اول را انجام دهید تا طعم ملایم تری پیدا کند.

- نوع سس به سلیقه شما بستگی دارد. حتی میتوانید از سرکه بالزامیک هم روی سالاد یونانی استفاده کنید.

- زیتون سیاه برای استفاده در سالاد مناسب تر است.

- برای ماندگاری بیشتر، کاهو را در آخرین مرحله به سالاد اضافه کنید.

- میتوانید با اضافه کردن مقداری سینه مرغ پخته شده یا نخود به سالاد یونانی کمی پروتئین اضافه کنید. که به این ترتیب به عنوان یک وعده غذای کامل مناسب تر است.