آخرای پاییز که میشه باید کم کمک به فکر شب یلدا بیافتیم. کدو هم که توی این فصل فراوونه. پس دست به کار بشید. بعد از این که با کدوهاتون سوپ کدو یا کیک کدو حلوایی تهیه کردید با تخم کدوها یه آجیل خوشمزه و دلچسب درست کنید.

طرز تهیه تخمه کدو اسپایسی

  فر را روی دمای 148 سانتیگراد قرار دهید. تخمه های کدو را بشویید و آبکشی کنید. می توانید تخمه ها را کامل تمیز نکنید و مقداری از رشته های کدو را برای طعم بهتر نگهدارید.   تخمه های کدو را داخل کاسه ای بریزید. کره آب شده را به آن اضافه کنید. ونمک، فلفل، پودر سیر و ادویه کاجون  را به آن اضافه کنید. تخمه ها را خوب با کره و ادویه ها ترکیب کنید تا تمام تخمه های کدو مزه دار شود.   تخمه های مزه دار شده را داخل سینی فر بریزید و پخش کنید تا روی هم نیفتاده باشند. سینی فر را به مدت 45 دقیقه داخل فری که از قبل گرم شده قرار دهید. هرازچند گاهی تخمه ها را هم بزنید تا همه جای آن برشته شود. زمانی که کاملا برشته و طلایی شدند یعنی تخمه کدو اسپایسی شما آماده است.  

نکات تهیه تخم کدو اسپایسی:

به جای کره می توانید از روغن زیتون یا روغن گیاهی استفاده کنید. تخمه کدو بو داده تا مدتها قابل استفاده است. می توانید مقادیر بیشتری تخمه کدو اسپایسی بوداده تهیه کنید و برای مصارف بعدی نگهداری کنید.