یکی از سختی های درست کردن پای و تارت تهیه خمیر آنهاست که نیاز به کمی مهارت دارد اما پای ماکارونی این دشواری را برای شما برطرف میکند چون در آن به جای خمیر از ماکارونی استفاده میشود. البته شاید دیدن دو واژه ماکارونی و پای کنار هم برای شما عجیب باشد ولی جای نگرانی نیست. شکی نیست که با یک بار امتحان کردن این غذا تعجب میکنید که چرا قبلاً این اسم را نشنیده بودید. پای ماکارونی علاوه بر این که خیلی راحت تهیه میشود بسیار هم خوشمزه ست و با کمی تزیینات ساده به یکی از غذاهای محبوب به ویژه برای بچه ها تبدیل خواهد شد. یکی از غذاهای شیک و مجلسی مشابه این پای، ماکارونی قالبی است که پیشنهاد میکنیم دستور آن را از دست ندهید. اما حالا نوبت به توضیح دستور پخت پای ماکارونی خوشمزه رسیده است.

طرز تهیه پای ماکارونی

فر را با دمای 190 درجه سانتیگراد روشن کنید و اجازه بدهید گرم شود. کف قالب پای را چرب کنید و آن را کنار بگذارید. ماکارونی خام را طبق دستور نوشته شده روی بسته بندی آن بپزید و آبکش کنید.

همزمان که ماکارونی در حال پخت است، پیاز و فلفل دلمه ای را خرد کنید.

پای ماکارونی

گوشت چرخکرده را همراه با پیاز و فلفل دلمه ای خرد شده در یک تابه بزرگ روی شعله متوسط تفت بدهید. 8-10 دقیقه مرتب هم بزنید تا گوشت به رنگ قهوه ای در بیاید. سس ماکارونی، پودر چیلی، نمک و فلفل را اضافه کنید. 5-6 دقیقه به پختن ادامه دهید (در این مدت هم مرتب مواد را هم بزنید) تا سس غلیظ شود.

بعد از این که ماکارونی را زیر آب سرد آبکش کردید آن را کف قالب پای بریزید و طوری پخش کنید که حدود 2 سانت از لبه قالب را نیز بپوشاند.

پای ماکارونی

تخم مرغ ها را بشکنید و آنها را با پنیر خرد شده مخلوط نمایید. این مخلوط را روی ماکارونی بریزید. سپس سس گوشت را روی آن بریزید و به طور یکنواخت پخش کنید. در آخر پنیر موزورلا رنده شده را روی مواد داخل پای بپاشید.

پای ماکارونی

قالب را به مدت 35 تا 45 دقیقه در فر قرار دهید تا مرکز پای پخته شود. قبل از برش و سرو پای ماکارونی بگذارید 5 دقیقه خنک شود.

پای ماکارونی