مارينارا نوعی سس گوجه فرنگي ايتاليایی است و مناسب برای استفاده در انواع غذاها، پاستا، پيتزا و ... است.  یعنی در هر غذایی که مایل باشید طعم گوجه را به آن اضافه کنید میتوانید از سس مارینارا استفاده کنید. ولی احتمالا کاربردی ترین کاربرد آن سرو به همراه اسپاگتی است. برای تهیه مارینارا راه های مختلفی وجود دارد و هر کس آن را به شیوه خودش درست میکند. شاید شما هم سبک مخصوص خودتان را برای تهیه سس گوجه داشته باشید. اما اگر دوست دارید نوعی سس مارینارا با طعمی عالی را امتحان کنید همراه ما شوید. همان طور که در دستور تهیه این سس در ادامه خواهید دید، تهیه سس مارینارا فقط به چند ماده ساده احتیاج دارد که معمولاً در هر آشپزخانه ای پیدا میشوند.

طرز تهیه سس مارینارا

مرحله اول:

روغن زیتون، پیاز و سیر خرد شده را داخل ماهیتابه بریزید و با حرارت ملایم تفت دهید تا نرم شوند. سپس گوجه فرنگی های پوست کنده و ریز خرد شده، آبلیمو، نمک و فلفل را اضافه کنید. با حرارت ملایم اجازه دهید سس حدود 40 دقیقه به آرامی بجوشد ( در این مدت چند بار سس را هم بزنید تا ته نگیرد).

سس ایتالیایی

مرحله دوم:

پس از این مدت زمان سس، آویشن ، ریحان و جعفری خرد شده را داخل میکسر بریزید و بزنید تا یکدست شود. مجدد سس را داخل ماهیتابه بریزید و 10 دقیقه بگذارید به آرامی بجوشد سپس از روی حرارت بردارید و سرو کنید.

سس ایتالیایی

نکات تهیه سس مارینارا:

- پیشنهاد میشود برای خوشرنگ تر شدن سس 1 قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی به سس اضافه کنید.

- میتوانید برای سرعت بیشتر گوجه ها را رنده کنید.

- فراموش نکنید راز یک مارینارای خوشمزه این است که بگذارید حسابی روی شعله ملایم حرارت ببیند.

- ميتونيد مارينارا داخل قالب هاي يخ بریزید و پس از اینكه منجمد شد داخل کیسه فریزر بریزید. به اين ترتيب ماندگاري خوبي خواهد داشت و در هنگام نياز به سرعت در دسترس خواهد بود.