با گوشت بوقلمون چرخکرده غذاهای خوشمزه متنوعی میتوان درست کرد که دستور تهیه برخی از آنها را در سایت داشتیم مثل لوف گوشت بوقلمون، همبرگر بوقلمون و چیلی بوقلمون. یکی از این غذاها هم کوفته بوقلمون و کدو سبز است. اضافه کردن کدو سبز باعث میشود کوفته بافت جالبی پیدا کند و در ضمن از خواص بسیار این سبزی مفید در غذای خود بهره مند میشویم.  کوفته بوقلمون و کدو سبز در فر پخته میشود و فقط چند قطره روغن برای چرب کردن سینی در تهیه آن استفاده میشود. به همین خاطر غذایی بسیار سالم و کم چرب است. کوفته بوقلمون و کدو سبز را میتوانید همراه با چند قاچ لیموترش به عنوان یک غذای رژیمی ساده و شیک میل کنید و از آن لذت ببرید.

طرز تهیه کوفته بوقلمون و کدو سبز:

مرحله اول:

فر را با دمای 210 درجه سانتیگراد روشن کنید و بگذارید گرم شود. کدو سبز را رنده کنید. سپس آن را با دست فشار دهید تا آب اضافی اش جدا شود (میتوانید آب کدو سبز را دور بریزید یا از آن برای تهیه اسموتی استفاده کنید). کدو سبز را داخل کاسه بزرگی قرار دهید.

مرحله دوم:

پیاز را به صورت خیلی ریز خرد کنید و همراه با گوشت بوقلمون چرخکرده، گشنیز خرد شده، رب گوجه و در صورت تمایل یک عدد تخم مرغ داخل کاسه بریزید. چاشنی ها یعنی زردچوبه، زیره سبز، پودر سیر، زنجبیل، نمک و فلفل را هم اضافه کنید و مخلوط را به خوبی هم بزنید. برای مخلوط کردن میتوانید از دست استفاده کنید.  

مرحله سوم:

روی سینی فر مورد نظرتان کاغذ روغنی بکشید. روی کاغذ را با کمی روغن زیتون هم چرب کنید. دستتان را کمی خیس کنید و مایه را با دست به شکل کوفته در بیاورید و روی سینی با فاصله بچینید. سینی را بیش از حد شلوغ نکنید. سایز کوفته ها کمی کوچکتر از توپ تنیس باشد. روی هر کوفته چند قطره سس تند بریزید و بعد سینی را 18-20 دقیقه در طبقه وسط فر قرار دهید تا کوفته ها پخته شوند.

کوفته بوقلمون و کدو سبز

کوفته بوقلمون و کدو سبز را به ظرف سرو مورد نظر منتقل کنید و با لیمو ترش و سس تند میل کنید (ریختن چند قطره سس تند روی کوفته ها باعث میشود براق تر به نظر برسند و ظاهر زیباتری پیدا کنند).

کوفته بوقلمون و کدو سبز