من عاشق انواع دونات هستم. چه دونات شکری باشد، چه کاراملی و چه شکلاتی. مهم نیست کجا هستید یا چه فصلی هست، دونات همراه چای، شیر یا حتی آبمیوه بهترین عصرانه است. اما امروز میخواهم یک نوع دونات منحصر به فرد را به شما معرفی کنم. این دونات سیب واقعا فوق العاده است. اگر طرفدار پای سیب باشید، حتما میدانید که سیب و دارچین همیشه عطر و طعمی فوق العاده دلنشین در کنار هم دارند. حالا فکرش را بکنید سیب های حلقه شده در خمیر دونات دارچینی غوطه ور شده و با هم سرخ شوند.  نتیجه اش حرف ندارد. مخصوصاً عطر این دونات سیب خوشمزه واقعا عالی است. خب حالا اگر میخواهید با طرز تهیه دونات سیب و دارچین که به آن فریتر سیب هم گفته میشود آشنا شوید، بیشتر از این شما را منتظر نمیگذارم.

   

طرز تهیه دونات سیب

 

مرحله اول:

سیب ها را بشویید. اگر هسته گیر سیب شما مدتهاست بدون استفاده در گوشه آشپزخانه افتاده حالا وقتش است از آن استفاده کنید. البته میتوانید با یک چاقوی تیز  هم وسط سیب ها را دربیاورید. سپس سیب را حلقه حلقه کنید. پوست گرفتن سیب ها اختیاری است.

  apple-rings-cleo-coyle  

مرحله دوم:

در کاسه ای آرد ، شکر، بکینگ پودر، دارچین، جوز هندی و نمک را بریزید و با قاشق خوب با هم ترکیب کنید. سپس یک عدد تخم  مرغ را که کمی هم زده اید به ترکیب آردی اضافه کنید. باترمیلک را نیز اضافه کنید و هم بزنید تا خمیر سفتی حاصل شود. اکنون شیر را کم کم به خمیر اضافه کنید و هم بزنید تا خمیر نسبتا شل و روانی بدست بیاید.

  passover-apple-doughnut-batter-cleo-coyle  

مرحله سوم:

در ماهیتابه گودی به مقدار لازم روغن بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید. حلقه های سیب را یکی یکی داخل مایه خمیری فرو کنید تا خمیر دو طرف سیب را بپوشاند.

  batter-passover-doughnuts-cleo-coyle

مرحله چهارم:

سپس بلافاصله داخل روغن قرار دهید تا سرخ شود. به همین ترتیب تمام حلقه های سیب را در روغن سرخ کنید.

  %d8%af%d9%88%d9%86%d8%a7%d8%aa-%d8%b3%db%8c%d8%a8  

مرحله پنجم:

دونات سیب سرخ شده  را از روغن خارج کنید و روی دستمال قرار دهید تا روغن اضافی اش گرفته شود. سپس کمی پودر قند روی آن بپاشید و به صورت گرم نوش جان کنید.

دونات سیب با پودر قند

این دونات های میوه ای میان وعده ای جذاب و خوشمزه برای کودکان و بزرگسالان هستند.

اگر مایل هستید دونات را در فر تهیه کنید میتوانید طرز تهیه دونات سیب با سس کارامل را بخوانید.