ماهی سالمون با سالاد نودل یکی از غذاهای دریایی لذیذ شرقی است که با مواد خاصی تهیه میشود و به همین دلیل هم بسیار سالم و مقوی و کاملاً رژیمی است. استفاده از روغن هسته انگور و روغن کنجد باعث میشود غذای شما سرشار از چربیهای سالم و مفید باشد. سرکه برنج هم خواص زیادی برای بدن دارد اما شما میتوانید آن را با سرکه سیب یا سرکه بالزامیک سفید هم جایگزین کنید. ماهی سالمون با سالاد نودل برای بچه ها بسیار مفید است و به خاطر ظاهر رنگارنگ زیبایی که دارد معمولاً مورد استقبال آنها قرار میگیرد.

طرز تهیه: 2 قاشق عسل برتر، سس سویا، 1 قاشق آبلیمو، 1 قاشق سرکه برنج، نصف قاشق چایخوری پودر سیر، نصف قاشق چایخوری زنجبیل برتر، پودر سیر و فلفل قرمز را در کاسه کوچکی بریزید و با هم مخلوط کنید.

فیله های ماهی سالمون را داخل یک کیسه زیپدار بزرگ قرار دهید. سس آماده شده در مرحله قبل را هم به آن اضافه کنید. زیپ کیسه را ببندید و آن را یک ربع ساعت تا 20 دقیقه در یخچال قرار دهید تا ماهی طعمدار شود.

ماهی سالمون با سالاد نودل

در کاسه کوچکی، مواد لازم برای سس کنجد یعنی سرکه برنج، روغن کنجد، عسل، آبلیمو، پودر سیر و زنجبیل را بریزید و هم بزنید تا با هم مخلوط شوند.

برای تهیه سالاد نودل، یک قابلمه آب را روی شعله بگذارید تا بجوشد. سپس نودل برنج را به آن اضافه کنید و بلافاصله با آب سرد آبکش کنید. نودل را در کاسه بزرگی بریزید. فلفل دلمه ای و خیار را به صورت رشته ای خرد کنید و به آن اضافه نمایید. نخود فرنگی و یازچه را نیز به صورت حلقه ای خرد کنید و داخل کاسه بریزید. سس کنجد را روی سالاد بریزید و مواد را زیر و رو کنید تا همه آنها به سس آغشته شوند.

ماهی سالمون با سالاد نودل

ماهی سالمون را از یخچال خارج کنید. تابه نچسبی را روی شعله بگذارید تا داغ شود. کف تابه را با 3 قاشق روغن هسته انگور چرب کنید. فیله ها را از سمت گوشتی در تابه قرار دهید و 4-5 دقیقه سرخ کنید. سپس آنها را برگردانید به طوری که پوست آنها با کف تابه تماس داشته باشد. 4-5 دقیقه دیگر به سرخ کردن ادامه دهید. فیله ماهی سالمون را روی سالاد نودل قرار دهید و آن را با کنجد برتر تزیین کنید.

ماهی سالمون با سالاد نودل