ظاهر این کیک خیلی ساده به نظر میرسد اما اجازه ندهید این ظاهر ساده شما را فریب بدهد. کیک بادام با شربت عسل و چای سبز یکی از خاص ترین و خوشمزه ترین کیک هایی است که تا به حال به شما معرفی کرده ایم. خود کیک با بادام آسیاب شده تهیه میشود و فقط نصف پیمانه آرد در آن وجود دارد. در ضمن سفیده تخم مرغ جداگانه زده شده و به مایه اضافه میشود که باعث میشود کیک بادام خیلی سبکی تهیه شود.

کیک بادام به خودی خود طعم و بافتی بی نظیر دارد. اما چیزی که جذابیت این کیک را دوچندان میکند شربت عسل و چای سبز است که از حل کردن عسل در چای سبز غلیظ تهیه میشود. شربت روی کیک ریخته و جذب آن میشود. به این ترتیب کیک بادام با شربت عسل و چای سبز که بسیار خوشمزه و مقوی است آماده میشود. این کیک کمی شبیه به کیک شربتی خودمان است اما استفاده از بادام به جای آرد در کیک و تهیه شربت با عسل و چای سبز، طعم و خواص بی نظیری به کیک شما اضافه میکند. کیک بادام با شربت عسل و چای سبز را میتوانید همراه با نوشیدنی دلخواه خود به عنوان عصرانه میل کنید.

طرز تهیه: برای پوست کندن بادام خام ، اول مقداری آب جوش روی بادام بریزید و حدود 5 دقیقه در ظرف بادام را ببندید تا پوست آنها شروع به جدا شدن کند. بعد خیلی راحت با دست پوست بادام را جدا کنید و بگذارید چند ساعت در هوای آزاد خشک شوند.

کیک بادام با شربت عسل و چای سبز

بعد بادام پوست کنده را همراه با یک چهارم شکری که برداشتید آسیاب کنید (میتوانید از غذاساز استفاده کنید).

کیک بادام با شربت عسل و چای سبز

فر را از قبل با دمای 180 درجه سانتیگراد گرم کنید. یک قالب کیک گرد متوسط را هم چرب کنید یا کاغذ روغنی بکشید و کنار بگذارید. کره را که به دمای اتاق رسیده همراه با نصف شکر با همزن به خوبی بزنید.

کیک بادام با شربت عسل و چای سبز

زرده و سفیده تخم مرغ ها را از هم جدا کنید. زرده ها را به مخلوط کره اضافه کنید و 3-4 دقیقه دیگر هم بزنید تا مایه سبک شود و رنگ روشنی پیدا کند. سپس وانیل و بادام آسیاب شده را نیز اضافه کنید و هم بزنید تا با بقیه مواد مخلوط شوند.

کیک بادام با شربت عسل و چای سبز

سفیده های تخم مرغ را به طور جداگانه با همزن بزنید تا شبیه به کف شود. کرم تارتار را نیز به آن بیافزایید و به هم زدن ادامه دهید تا فرم بگیرد.

کیک بادام با شربت عسل و چای سبز

آرد و بیکینگ پودر را در کاسه دیگری الک کنید. سفیده تخم مرغ و مخلوط آرد را در سه مرحله به تدریج به مایه اضافه کنید و هر بار مخلوط کنید اما به هیچ وجه زیاد هم نزنید.

کیک بادام با شربت عسل و چای سبز

مایه را در قالب گردی که آماده کردید بریزید و حدود نیم ساعت در فر بپزید تا خلال دندان از کیک تمیز بیرون بیاید. از زیاد پختن کیک خودداری کنید. بعد از 10 دقیقه خنک شدن کیک را از قالب خارج کنید و با خلال دندان تعدادی سوراخ روی آن ایجاد کنید تا در مرحله بعد سس در کیک جذب شود.

کیک بادام با شربت عسل و چای سبز

برای تهیه شربت عسل و چای سبز، اول یک چای غلیظ با 2/3 پیمانه آب جوش و 6 عدد چای سبز کیسه ای تهیه کنید (مقدار چای تهیه شده باید حدود نصف پیمانه باشد). چای سبز و عسل را با هم روی حرارت مخلوط کنید تا عسل کاملاً در چای حل شود.

کیک بادام با شربت عسل و چای سبز

شربت را از روی حرارت بردارید و روی کیک بریزید. 20 دقیقه قبل از سرو کیک صبر کنید تا شربت به خوبی جذب شود.

کیک بادام با شربت عسل و چای سبز