تهیه کیش صبحانه با نان تست فنجانی خیلی راحت است. این کیش احتیاجی به خمیر و دردسرهای تهیه آن ندارد چون با نان تست درست میشود. نان به صورت دایره ای برش خورده و کف قالب مافین قرار میگیرد. بعد هم به مدت خیلی کوتاهی در فر پخته میشود. با این کار تخم مرغ نمیتواند به سرعت در نان نفوذ کند. در مرحله بعدی مخلوطی از تخم مرغ (بقیه مواد را میتوانید به دلخواه تغییر دهید) داخل نان تست فنجانی ریخته میشود و بعد از یک ربع ساعت در فر، کیش صبحانه با نان تست فنجانی شیک و خوشمزه آماده سرو میشود. این مواد برای صبحانه سه نفر کافی است، یعنی دو کیش صبحانه برای هر نفر.

طرز تهیه: فر را از قبل با دمای 180 درجه سانتیگراد گرم کنید. یک قاشق چایخوری روغن زیتون برتر را کف تابه ای بریزید و روی شعله قرار دهید تا داغ شود. در این مدت به سرعت پیاز و بیکن را خرد کنید و آنها را داخل روغن داغ بریزید. تفت بدهید و حدود 2 دقیقه آنها را سرخ کنید. سپس شعله را خاموش کنید.

حال، نان های تست را با استفاده از یک قوطی رب خالی، لیوان یا کاتر دایره ای به شکل دایره برش بزنید (یا در صورت تمایل فقط بخش برشته دور آنها را ببرید). قوطی رب 800 گرمی دقیقا همان سایز دایره ای است که برای برش نان تست مناسب است.

با استفاده از وردنه نان را کمی نازک و باز کنید. کف یک قالب مافین 6 عددی را چرب کنید و داخل هر کدام از حفره ها یک عدد نان را پهن کنید. حدود سه دقیقه قالب را در فر قرار دهید. بعد از خارج کردن از فر، تست های فنجانی نباید قهوه ای رنگ شده باشند. اما مثل نان سوخاری کمی ترد میشوند.

تخم مرغ، شیر و جعفری خرد شده را با کمی نمک و فلفل برتر در کاسه ای بریزید و هم بزنید. بیکن و پیاز را به طور مساوی بین 6 تست فنجانی تقسیم کنید. سپس همین کار را با پنیر و مخلوط تخم مرغ هم انجام دهید و بلافاصله قالب را به فر منتقل کنید.

کیش صبحانه با نان تست فنجانی

بگذارید 12-15 دقیقه در فر پخته شوند تا روی کیش ها طلایی شود و تخم مرغ خودش را بگیرد. بعد از این که کیش صبحانه را از فر خارج کردید 5 دقیقه صبر کنید. برای سرو آنها را با جعفری تزیین کنید.

نکته: اگر بین زمان ریختن تخم مرغ و قرار دادن کیش ها در فر فاصله بیافتد، تخم مرغ به داخل نان نفوذ میکند پس حتماً بلافاصله بعد از ریختن تخم مرغ، آنها را به فر منتقل کنید.

- برای تهیه کیش صبحانه با نان تست فنجانی، از نان تازه استفاده کنید. نان بیات شده را نمیتوان با وردنه نازک کرد و در ضمن موقع قرار گرفتن در قالب نان خرد میشود.

 می تونی نان تارت آماده رو از فروشگاه اینترنتی ایران کوک با کمترین قیمت و بالاترین کیفیت بخری و در کمترین زمان تحویل بگیری:)

خرید نان تارت آماده