پیتزا با نان سیر یک پیتزای خلاقانه زیباست که طعم خیلی خوبی هم دارد. در ضمن بسیار ساده و آسان تهیه میشود. برای نان سیر کافی است روی حاشیه خمیر پیتزا ادویه های مخصوص را بپاشید و آن را چند دقیقه در فر بپزید. سپس سس و تاپینگ دلخواه (از قبیل سوسیس، گوشت چرخکرده یا سبزیجات) روی نان سیر ریخته میشوند و پیتزا با نان سیر دوباره در فر پخته میشود. این پیتزا به صورت اسلایسی سرو میشود و نانی بسیار ترد و خوشمزه دارد. قطعاً در تزیین و چیدن تاپینگ روی نان دست شما باز است و میتوانید پیتزا را به هر شکلی که دوست دارید در بیاورید. حتی میتوانید از قالب پیتزای گرد هم استفاده کنید. اما در اینجا از سینی فر مستطیلی معمولی استفاده شده است.

پیتزا با نان سیر

طرز تهیه: فر را با دمای 200 درجه سانتیگراد روشن کنید و اجازه بدهید گرم شود. سینی فر مورد نظرتان را چرب کنید و خمیر پیتزا را روی آن پهن نمایید. آنقدر خمیر را بکشید که به لبه های سینی برسد و ضخامت آن تقریباً در همه جا یکنواخت باشد.

مواد لازم برای تاپینگ سیر مخصوص یعنی پودر سیر، نمک، فلفل، ریحان، رزماری و پنیر پارمزان رنده شده را با هم مخلوط کنید. روغن زیتون را با یک قلمو یا با دست روی حاشیه دور خمیر بمالید. سپس مواد تاپینگ سیر را روی این بخش بپاشید. سینی را به مدت 8 دقیقه در فر قرار دهید تا نان سیر نیم پز شود.

پیتزا با نان سیر  

نان را از فر خارج کنید و سس پیتزا را وسط آن بریزید و روی نان بمالید. اما حاشیه آن را خالی بگذارید. روی بخش سسی را با پنیر موزورلا و سوسیس پپرونی (یا هر تاپینگ دلخواه دیگری) بپوشانید. 6-8 دقیقه دیگر پیتزا را در فر بپزید تا پنیر ذوب شود و کناره های نان سیر ترد و برشته شود.

پیتزا با نان سیر