اهمیت درست کردن یه میان وعده ی سالم و خوشمزه به اندازه ی وعده های اصلیه. چرا که اغلب افراد به سراغ میان وعده های چرب و یا با مواد نگهدارنده رفته و سلامتی شون رو به خطر میندازن. در این مطلب بهتون می گیم که چطور میشه یه میان وعده ی سالم و در عین حال پنیری و ترد رو به سادگی و در کمترین زمان ممکن درست کرد. پیاز از جمله مواد اولیه ی اغلب غذاهاست که تو همه ی خونه ها پیدا میشه. امروز بهتون یاد می دیم که چطور میشه با پیاز یه میان وعده ی خوشمزه و پر طرفدار درست کرد. حتما اسم پیاز سوخاری رو شنیده اید یا قبلا اون رو در رستوران ها امتحان کرده اید. پیاز سوخاری یه پیش غذای خوشمزه و ترده که از مخلوط کردن پیاز با آرد سفید، آرد سوخاری و تخم مرغ درست میشه. البته طرز تهیه پیاز سوخاری یه سری فوت و فن داره که ما بهتون یاد می دیم.

طرز تهیه پیاز سوخاری که امروز می خوایم بهتون آموزش بدیم، یه پیاز سوخاری ساده نیست! در این مطلب بهتون می گیم که چطور میشه پیاز سوخاری پنیری درست کرد. برای درست کردن پیاز سوخاری پنیری نیاز به مواد اولیه ی خاصی ندارید. یکی از مهمترین ویژگی های درست کردن پیاز سوخاری پنیری علاوه بر طرز تهیه ی ساده، مدت زمان آماده کردن اونه. شما می تونید در کمتر از ۱۰ دقیقه این پیش غذا یا میان وعده ی خوشمزه رو درست و سرو کنید. بهتون توصیه می کنیم که حتما پیاز سوخاری پنیری رو با یه سس مخصوص و ویژه سرو کنید. شما می تونید از بین انواع سس های خوشمزه و خاص، از سس کچاپ ساده تا سس قارچ و انواع سس پنیری برای مزه دار کردن پیاز سوخاری استفاده کنید. فراموش نکنید که می تونید همه ی این سس های خوشمزه رو هم خودتون تو خونه به سادگی درست کنید.

 

طرز تهیه پیاز سوخاری پنیری

 

۱- پنیر موزارلا را به شکل نوارهای باریک و یک اندازه برش دهید.

۲- پیازها را شسته و پوست بکنید.

۳- پیازها را به صورت ورقه ورقه و به شکل حلقه ای برش دهید. حلقه ها را از هم جدا کنید. حالا تعدادی حلقه ی پیاز به اندازه های بزرگ، متوسط و کوچک دارید.

۴- حلقه ی پیاز کوچک را داخل حلقه ی متوسط، و حلقه ی متوسط را داخل حلقه ی بزرگ پیاز قرار دهید. به طوری که بین حلقه ها کمی فاصله باشد.

۵- فاصله ی بین حلقه ها را با ورقه های پنیر که از قبل برش داده اید پر کنید.

  پیاز سوخاری  

۶- در یک کاسه آرد سفید و در کاسه ای دیگر آرد سوخاری بریزید. در کاسه ی دیگر نیز ۲ عدد تخم مرغ را شکسته و با همزن دستی یا چنگال هم بزنید.

۷- پیازها را ابتدا در آرد سفید، سپس در مخلوط تخم مرغ و در آخر داخل آرد سوخاری بغلتانید. این کار را دو مرتبه تکرار کنید تا تمام قسمت های پیازها کاملا به مواد آغشته شوند.

۸- داخل تابه یا قابلمه مقدار زیادی روغن بریزید. سپس آن را روی حرارت متوسط قرار داده و اجازه دهید تا روغن کاملا داغ داغ شود.

۹- پیازها را دانه دانه داخل روغن داغ بیندازید و به مدت ۲ الی ۳ دقیقه با حرارت متوسط سرخ کنید.

۱۰- در صورت نیاز پیازها را زیر و رو کنید تا تمام قسمت های آن کاملا به طور یکنواخت سرخ شود.

۱۱- بعد از سرخ شدن پیازها، با استفاده از انبر مخصوص آن ها را از روغن بیرون آورده و روی دستمال کاغذی حوله ای قرار دهید تا روغن اضافی آن ها گرفته شود.

۱۲- پیاز سوخاری پنیری را با سس مخصوص سرو و نوش جان کنید.

  طرز تهیه پیاز سوخاری پنیری  

نکات کلیدی طرز تهیه پیاز سوخاری پنیری

- تعداد لایه های پیاز سوخاری پنیری می تواند از ۲ لایه تا ۴ لایه باشد. در حد فاصله ی هر لایه، پنیر قرار دهید.

- به جای آرد سوخاری از چیپس ساده هم می توانید استفاده کنید. به این صورت که مقداری چیپس ساده سیب زمینی را داخل کیسه ریخته و آن ها را با استفاده از گوشت کوب کاملا خرد کنید. سپس بعد از آماده شدن پیازها و قبل از سرخ کردن، ابتدا آن ها را داخل آرد سفید، تخم مرغ و سپس در چیپس های خرد شده بغلتانید.

- پیاز سوخاری پنیری را داخل فر نیز می توان درست کرد. بعد از آماده کردن پیازها، روی سینی فر را با کاغذ روغنی پوشانده و پیازها را روی آن بچینید. سپس سینی فر را داخل فر که از قبل در دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد گرم کرده اید، قرار دهید تا زمانی که پیازها کاملا طلایی رنگ شوند.

- برای تزیین پیاز سوخاری پنیری می توانید از جعفری تازه ی خرد شده استفاده کنید.

- به جای پنیر موزارلای ورقه ای می توانید از پنیر چدار ورقه ای استفاده کنید.

- هنگام برش ورقه های پیاز، آن ها را بیش از حد نازک یا بیش از حد پهن نبرید. ضخامت ایده آل برای حلقه های پیاز، ۱ تا ۲ سانتی متر است.

- در بسیاری از دستورها، قبل از آغشته کردن پیاز به آرد، تخم مرغ و آرد سوخاری، آن ها را به مدت ۱ ساعت داخل یخچال استراحت می دهند.

- تصاویر از : ashpazi.ba.nasim