موس شکلاتی قالبی یکی از ساده ترین دسرهایی ست که بسیار لذیذ و خوش طعم می باشد. این دسر خوشمزه و آسان را می توانید در مهمانی ها و یا مناسبت های خاص تهیه و سرو کنید. در تهیه موس شکلاتی قالبی شما می توانید مواد موس شکلاتی نرم و لطیف را درون قالب های متنوع و یا مرتبط با مناسبت مورد نظرتان بریزید. کافی ست قالب  ها را برای چند ساعت در فریزر قرار دهید و درست قبل از سرو کردن آن را خارج کنید. موس شکلاتی قالبی را اگر در قالب های کوچک قلبی ریخته و روی آن را با شکلات آب شده بنویسید و یا تزئین کنید، می تواند انتخاب جذابی برای دسر ولنتاین باشد. شما همچنین می توانید این دسر را بدون قالب و به صورت موس شکلاتی ساده نیز تهیه و نوش جان کنید. این دسر را می توان در کنار میوه های تازه و خوشمزه مثل توت فرنگی، موز و... سرو کرد. در این دستور شما طرز تهیه موس شکلاتی قالبی را به صورت مرحله به مرحله خواهید دید. رسپی این دسر جذاب را از دست ندهید و با ما همراه شوید.

  موس شکلاتی قالبی  

طرز تهیه موس شکلاتی قالبی

 

مرحله اول:

زرده های تخم مرغ را همراه با شکر با استفاده از همزن برقی بزنید، تا خوب مخلوط شوند. سپس شیر را به مواد اضافه کنید. کمی هم بزنید. مخلوط را درون ظرف شیشه ای و یا فلزی ریخته، روی حرارت بخار آب قرار دهید تا به غلظت مناسب برسد.(در قابلمه ای کمی آب بجوشانید، پایه ای فلزی درون آن قرار دهید، و ظرف حاوی مواد را روی پایه گذاشته تا تحت حرارت بخار آب قرار بگیرد، مراقب باشید تا مواد نجوشند.) وقتی مواد به غلظتی مانند فرنی رسید، آن را از روی حرارت برداشته، اجازه دهید خنک شود.

 

مرحله دوم:

خامه را با استفاده از همزن بزنید تا خودش را خوب بگیرد. سپس آن را به مخلوط مواد مرحله اول اضافه کنید. دقت کنید که مواد خوب خنک شده باشد. مخلوط تخم مرغ، شکر و شیر اگر هنوز داغ باشد، خامه میبرد.

 

مرحله سوم:

شکلات تخته ای مورد نظرتان را که طبق سلیقه آن را ساده و یا تلخ انتخاب کرده اید، تکه تکه کنید. داخل کاسه ای ریخته روی حرارت بخار آب قرار دهید تا ذوب شود. به همین صورت پودر ژلاتین را ابتدا همراه با 2 قاشق غذاخوری آب مخلوط کرده، روی حرارت بخار آب قرار دهید. حالا آن را کمی هم بزنید تا پودر ژلاتین درون آب خوب حل شود. سپس شکلات آب شده و ژلاتین را به مواد اضافه کرده و مخلوط کنید.  

مرحله چهارم:

موس شکلاتی آماده شده را درون قالب مورد نظرتان بریزید. هم می توانید یک قالب بزرگ انتخاب کنید. و هم به تعداد و برای هر نفر قالب های کوچک بردارید. سپس قالب ها را برای مدت 2 الی 5 ساعت درون فریزر قرار دهید. پس از این مدت و وقتی موس شکلاتی خودش را گرفت، آن ها را در ظرف مناسبی برگردانید و سرو کنید. موس شکلاتی قالبی شما آماده می باشد. می توانید روی آن را با پودر کاکائو، تکه های شکلات و یا شکلات آب شده تزئین کرده و نوش جان کنید.

  موس شکلات قالبی

نکته ها:

- در صورت تمایل می توانید 1 قاشق غذاخوری پودر کاکائو به مواد اولیه موس شکلاتی اضافه کنید.

- خامه ای که در تهیه موس شکلاتی به کار می برید، بهتر است خامه مخصوص قنادی باشد.

- برای عطر و طعم دلنشین تر دسر موس شکلاتی می توانید کمی وانیل نیز به مواد اضافه کنید.

خوشحال می شویم موس شکلاتی قالبی را طبق دستور ایران کوک تهیه کرده. عکس آن را در صفحه اجتماعی اینستاگرام و با هشتگ موس_شکلاتی_ایران_کوک به اشتراک بگذارید.