سوپ کدو حلوایی از سوپ های مقوی و خوش رنگی است که در فصول سرد سال که کدو حلوایی در بازار موجود است؛ بسیار پر طرفدار می باشد. به خصوص در فصل پاییز میتوانید با تهیه کردن این سوپ رنگ نارنجی طبیعت را به خانه هایتان بیاورید. کدو حلوایی که بافت نرم و لطیفی دارد بسیار کم کالریست و برای خوش اندام ماندن بسیار مفید است. همچنین حاوی ویتامین A است، خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد، سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند. همچنین سوپ کدو حلوایی برای سرماخوردگی بسیار توصیه می شود. فقط باید هنگام خرید و نگهداری کدو حلوایی کمی دقت به خرج دهید. در این دستور آشپزی قصد داریم طرز تهیه سوپ کدو حلوایی مجلسی و خوشمزه را با تمام نکاتی که لازم است بدانید، به شما عزیزان آموزش دهیم.

طرز تهیه سوپ کدو حلوایی

مرحله اول:

پیاز ها، هویج و ساقه کرفس (و در صورت تمایل سیر) را بشویید و خرد کنید. کدو حلوایی را بشویید، برش بزنید، تخمه هایش را خارج کنید، سپس پوست بگیرید و به قطعات کوچک تقسیم کنید.

مواد اولیه سوپ

اماده سازی کدو در سوپ

مرحله دوم:

با مقداری کره یا روغن زیتون پیاز ها را کمی تفت دهید. سپس هویج و ساقه کرفس را اضافه نمایید. کدو حلوایی ها را به قابلمه اضافه کنید و کمی تفت دهید.

مرحله سوم:

عصاره مرغ را در قابلمه بریزید سپس نمک، فلفل و ادویه هایی را که مطابق با ذائقه خودتان است به آن بیفزایید. به مدت یک ساعت اجازه دهید مواد به خوبی پخته شوند.

مرحله چهارم:

وقتی مواد نسبتا نرم شد و قوام پیدا کرد به وسیله مخلوط کن، همزن برقی یا گوشت کوب برقی آن را به خوبی میکس کنید تا کاملا یکدست شوند.

همزدن سوپ

مرحله پنجم:

در این مرحله برای تزیین سوپ کدو حلوایی با خامه باید صبر کنید تا کمی سوپ خنک شود بعد خامه را اضافه کنید تا خامه نبرد. همچنین میتوان از تخمه کدو حلوایی، دارچین، ساقه کرفس یا تره فرنگی نیز برای تزیین استفاده کرد. سوپ را گرم و با نان سرو نمایید.

تزیین سوپ

نکات کلیدی تهیه سوپ کدو حلوایی:

-دستور های آشپزی متفاوتی برای تهیه این غذا وجود دارد اما اگر دوست دارید سوپ کدو حلوایی و سیب زمینی را امتحان کنید کافی است در مرحله دوم یک عدد سیب زمینی را به مواد اضافه کنید.

-طرز پخت دیگری برای تهیه این سوپ، سوپ کدو حلوایی اسپایسی نام دارد که با پوره کدو حلوایی تهیه می شود و برای زمانی که به یک سوپ فوری نیاز دارید، انتخاب خوبی است.

-اگر از طعم شیر در سوپ لذت میبرید مژده ما به شما این است که سوپ کدو حلوایی با شیر هم تهیه میشود. در این روش تنها لازم است همراه با عصاره مرغ دو پیمانه شیر نیز به سوپ اضافه کنید.

-در تهیه این سوپ میتوانید به جای عصاره مرغ از عصاره گوشت یا سبزیجات نیز استفاده نمایید.

-برای تهیه سوپ کدو حلوایی با عدس ، یک پیمانه عدس پخته شده را در مرحله سوم به سوپ اضافه کنید.

-هر نوع ادویه ای که مایل باشید می توانید در سوپ استفاده کنید. برخی علاقه دارند که سوپ کدو حلوایی با زنجبیل صرف شود؛ در این صورت زنجبیل را به میزان لازم در مرحله سوم اضافه کنید تا با مواد به خوبی جوش بخورد و به سوپ طعم دهد.

-همچنین در صورت تمایل میتوانید 100 گرم تره فرنگی را جانشین ساقه کرفس نمایید.