کباب ها یکی از خوشمزه ترین غذاهای گوشتی هستند. انواع مختلف کباب ها با گوشت چرخ کرده و یا تکه ای وجود داره که هر کدوم به روش های مختلف مزه دار و طبخ میشن. در  میان انواع مختلف کباب، کباب کوبیده محبوبیت زیادی برای ما ایرانی ها داره.

خوشبختانه انواع مختلف کباب رو میشه به سادگی در خانه هم درست کرد. بر خلاف تصور بسیاری از افراد، برای درست کردن کباب نیازی به منقل و ذغال نیست.

شما می تونید کباب کوبیده تابه ای رو به راحتی بدون نیاز به منقل و زغال و دود و فضای باز برای درست کردن اون، در کمترین زمان ممکن با همان عطر و طعم فوق العاده درست کنید. امروز قصد داریم طرز تهیه ی یک نوع کباب کوبیده ی جدید رو به شما آموزش بدیم.

این کباب کوبیده بر خلاف کباب کوبیده ی معروف، با گوشت چرخ کرده درست نمیشه، بلکه ماده ی اولیه ی اصلی در طرز تهیه ی اون، مرغه. شما می تونید چرخ کرده ی مرغ رو به صورت آماده از فروشگاه ها تهیه کرده و یا خودتون سینه یا ران مرغ (یا ترکیب هر دو) رو چرخ کنید.

کافیه بعد از ترکیب چرخ کرده ی مرغ با پیاز و ادویه های مختلف، اون رو داخل تابه ی داغ و چرب شده پهن کرده و این غذای لذیذ و خوشمزه رو به راحتی درست کنید.

یه روش دیگه برای درست کردن کوبیده مرغ تابه ای، به سیخ کشیدن اونه. شما می تونید با خرید سیخ چوبی یا فلزی کوچک، مقداری از مایه ی کوبیده ی مرغ رو به سیخ بکشید، اون ها رو داخل تابه بچینید و سرخ کنید.

کباب کردن فلفل و گوجه فرنگی رو در کنار این غذای لذیذ و خوشمزه فراموش نکنید. کوبیده مرغ تابه ای می تونه یه غذای جدید و خوشمزه برای دورهمی ها و مهمانی های شما باشه. طرز تهیه کوبیده مرغ تابه ای خیلی آسونه و برای درست کردنش نیاز به زمان زیادی ندارید چون خیلی سریع پخته و آماده میشه.

با ما همراه باشید تا در ادامه روش های مختلف طرز تهیه کوبیده مرغ تابه ای رو بهتون آموزش بدیم. در انتهای مطلب بعضی از مهمترین و اصلی ترین نکاتی رو که باید برای درست کردن این غذای خوشمزه و خاص در نظر بگیرید یادآوری خواهیم کرد تا بتونید مثل یک آشپز حرفه ای کباب مرغ درست کنید.

 

طرز تهیه کوبیده مرغ تابه ای

 

روش اول: پهن کردن داخل تابه

۱- سینه ی مرغ را با پیاز چرخ کرده و به آن زعفران و نمک و فلفل اضافه کنید. سپس همه ی مواد را کاملا  با هم مخلوط کنید، آن ها را داخل کاسه ای ریخته و روی آن را بپوشانید . سپس مواد را به مدت یک ساعت در یخچال استراحت بدهید. ۲- کف تابه را چرب کنید و مواد را کف تابه پخش کنید. سپس به کمک کفگیر چوبی آن را به اندازه‌ ی دلخواه تقسیم کنید.

۳- با شعله ی متوسط یک طرف کباب‌ها را حدود ۱۵ سرخ کنید. سپس آن ها را برگردانید و روی کباب کره بمالید. سپس حرارت را کم کنید و درب تابه را بگذارید تا به مدت ۲۰ دقیقه بپزد.

۴- کباب ها را به شکل دلخواه تزیین و سرو کنید.

  کوبیده مرغ تابه ای  

روش دوم: به سیخ کشیدن

 ۱- بعد از ترکیب مواد به روش قبلی و استراحت کردن آن حدود يك ساعت، آن ها را  دانه دانه با استفاده از سیخ های چوبی یا فلزی کوچک به سيخ بکشید. هر بار كه كباب ها را سيخ کردید با كمى آب دستتان را خيس کنید تا مایه ی کباب به دستتان نچسبد. ۲- یک تابه ى بزرگ را روى حرارت گذاشته و كمى روغن و كره و يك قاشق زعفران آب کرده داخل آن بریزید.

۳- سیخ های کوچک كباب را داخل تابه بچینید و هر دو طرف آن را سرخ کنید.

۴- کوبیده مرغ تابه ای آماده است. آن را به دلخواه سرو و نوش جان کنید.

  کباب سیخی مرغ  

روش سوم: کوبیده مرغ تابه ای هندی

سینه مرغ چرخ شده 500 گرم زرده تخم مرغ 1 عدد نمک 1 قاشق چایخوری فلفل سیاه 1/2 قاشق چایخوری پرک فلفل چیلی یا پودر فلفل قرمز 1 قاشق چایخوری پودر زنجبیل 1/2 قاشق چایخوری گشنیز خرد شده 2 قاشق غذاخوری فلفل سبز تند خرد شده 1 قاشق غذاخوری آبلیمو 2 قاشق غذاخوری سیر رنده شده 2 حبه پیاز رنده شده و آب گرفته 1 عدد کره 30 گرم زعفران دم کرده 2 قاشق غذاخوری

۱- داخل ظرف مناسب مرغ، زرده تخم مرغ، فلفل سبز، گشنیز، سیر و پیاز، نمک و ادویه جات و آبلیمو را مخلوط کرده و ورز دهید تا چسبندگی پیدا کنند.

۲- روی ظرف را بپوشانید و یک ساعت داخل یخچال استراحت دهید . ۳- سپس مواد را به سیخ چوبی بکشید و دوباره 15 دقیقه داخل یخچال قرار دهید. ۴- کباب ‌ها را داخل تابه ای که کمی چرب کرده اید، سرخ کنید و در حال سرخ شدن کره ی آب شده و زعفران را مخلوط کرده و با قلمو روی کباب ها بمالید.

۵- بعد از آن که هر دو طرف کوبیده مرغ تابه ای سرخ شد، آن را در ظرف مورد نظر خود سرو کنید.

  کباب مرغ هندی

نکات کلیدی طرز تهیه کوبیده مرغ تابه ای

- می توانید به جای چرخ کردن مرغ با پیاز، آن ها را داخل غذاساز یا مخلوط کن نیز بریزید.

- می توانید از ترکیب گوشت مرغ و بوقلمون استفاده کنید.

- کوبیده مرغ تابه ای را می توانید علاوه بر سینه، با ران مرغ نیز درست کنید. درست کردن این غذا با سینه ی مرغ سفت تر خواهد شد. همچنین می توانید از ترکیبی از هر دو به مقدار مساوی استفاده کنید.

- در هر روش اگر مواد شل بود، مقداری آرد ذرت به آن اضافه کنید.

- کوبیده مرغ تابه ای را می توانید به همراه پلو و یا نان سرو کنید.

- برای تزیین بشقاب کوبیده مرغ می توانید از گوجه فرنگی خرد شده و یا برگ های ریحان تازه استفاده کنید.

- در کنار کوبیده مرغ تابه ای می توانید چند عدد گوجه فرنگی را نیز کباب کنید.

- برای طعم دار کردن کوبیده مرغ تابه ای می تونید از ادویه های دلخواه تان مانند پاپریکا یا پودر گوجه فرنگی استفاده کنید.

- اگر پیاز را به صورت جداگانه به چرخ کرده ی مرغ اضافه می کنید، آن را ریز رنده کرده و آب آن را کاملا بگیرید.

- تصاویر از : ashpaziii__novin ، ashpazii_ba_sahar ، shirin.banoo20