بخش خیلی عمده ای از آشپزی خلاقیت و انجام کارهای خلاقانه است درست کردن املت کیسه ای هم یکی از این خلاقیت هاست. املت تنوع خیلی زیاد دارد چه در مواد اولیه آن و چه در نحوه پخت آن مثل املت اسفناج با پنیر، املت فرانسوی و یا املت گوجه و اسفناج اما املت کیسه ای چیست؟ همانطور که از اسمش پیداست املتی است که در کیسه مخصوص پخت و پز و در آب در حال جوش پخته میشود.  عجیب به نظر می آید اما خیلی خوشمزه و هیجان انگیز است. و البته املتی است که بدون ذره ای کره و یا روغن آماده میشود پس میتواند یک غذای رژیمی و بسیار کم کالری باشد. درست کردن این املت کمتر از 10 دقیقه زمان میبرد و به امتحان کردنش می ارزد.

درست کردن این املت بسیار ساده است البته کلاً املت یک غذای راحت و دم دستی است و هیچ جای شکی در آن نیست که بسیار خوشمزه است. همراه ما طرز تهیه املت کیسه ای را بخوانید و از آن برای داشتن صبحانه ای خوشمزه و کم کالری استفاده کنید.

 طرز تهیه املت کیسه ای

 

مرحله اول:

 برای درست کرن این املت یک قابلمه بردارید و آن را تا نصفه از آب پر بکنید. نیاز نیست قابله خیلی بزرگ باشد.

مرحله دوم:

در یک نایلون مخصوص پخت و پز تخم مرغ ها را  بشکنید . کمی از بیرون آن هارا فشار دهید تا هم بخورند سپس به دلخواه با آن مواد اضافه کنید و کمی نمک و فلفل بپاشید درب کیسه را خوب ببندید و برای چند دقیقه در آب در حال جوش قرار دهید.

املت کیسه ای در آب جوش

وقتی املت شما در حرارت پخت و بسته شد آن را از قابلمه خارج کنید. با احتیاط کیسه را باز کنید و آن را در ظرف سرو مورد نظر بریزید. املت کیسه ای شما آماده است. نوش جان!

omlet

نکته ها:

- این املت یک روش خیلی خوب برای خوردن تخم مرغ است مخصوصاً برای آنها که نمیخواهند غذاهای چرب بخورند و یا آنها که ناراحتی معده دارند و باید تا حد امکان از خوردن چربی پرهیز کنند و یا آنها که در یک رژیم سخت غذایی هستند.

- شما میتوانید از پنیر پیتزا، گوجه گیلاسی، انواع فلفل دلمه ای رنگی خورد شده، قارچ های ریز شده و حتی تکه های کالباس برای پختن این املت استفاده کنید.

- با اضافه کردن اسفناج به مواد اولیه ما املت اسفناج خوشمزه خواهید داشت.

- ریختن کمی پودر سیر و آویشن هم به این املت طعم خیلی خوبی میدهد. میتوانید این املت را به همراه سس برای عصرانه و یا سبزی خوردن  تازه برای صبحانه میل کنید.

- بسته به تعداد نفراتی که میخواهید املت را برای آنها سرو کنید مواد اولیه را کم و یا زیاد بکنید.

خوشحال میشویم عکس این املت را در اینستاگرام با هشتگ املت-ایران-کوک به اشتراک بگذارید.