بروکلی از مفیدترین سبزیجاتی است که میتوانید در آشپزی از آن استفاده کنید. اما همه افراد تمایلی به خوردن آن ندارند و مخصوصاً بچه ها معمولاً در مقابل آن مقاومت میکنند. اما با کمی خلاقیت میتوان این سبزی خوش رنگ را جایگزین میان وعده های مضر و ناسالم کرد. فینگرفود کلم بروکلی پفکی بدون سرخ کردن و روغن زیاد تهیه میشود و در نتیجه یکی از بهترین و مفیدترین میان وعده هاست. مهمترین موادی که در تعیین طعم این غذا اثر دارند یکی پنیر چدار است که کیفیت آن در طعم فینگرفود بسیار اثرگذار است و دیگر استفاده از پودر سوخاری مرغوب. تهیه فینگرفود کلم بروکلی کار نسبتاً راحتی است و حدود نیم ساعت بیشتر وقت نمیگرید. در ضمن از این فینگرفود میتوان به عنوان دورچین غذاهای دیگر هم استفاده کرد.

فینگرفود کلم بروکلی

طرز تهیه: فر را از قبل با دمای 200 درجه سانتیگراد روشن کنید. سینی فر را نیز با کمی روغن چرب کنید یا روی آن کاغذ روغنی بکشید و آن را کنار بگذارید. یک قابلمه آب را بگذارید بجوشد. وقتی به جوش رسید، کلم بروکلی را 1 دقیقه در آب فرو ببرید. سپس از آن خارج کنید و بلافاصله در آب سرد (از شیر آب) فرو ببرید تا روند پخت متوقف شود.

کلم بروکلی را آبکش کنید و در غذا ساز یا با چاقو خیلی ریز خرد کنید و به خوبی با تخم مرغ، پیاز، پنیر چدار، آرد سوخاری و پودر سوخاری، جعفری خرد شده، نمک و فلفل مخلوط نمایید. حدود 1 قاشق سر پر از مایه را با دست یا با قاشق بردارید و به شکل گلوله در بیاورید. سپس آن را کمی بین دستهایتان فشار دهید تا به شکل پفکی در بیاید. برای جلوگیری از چسبیدن مایه به دست میتوانید بعد از هر چند عدد دستتان را بشویید یا خیس کنید.

فینگرفود کلم بروکلی

فینگرفود کلم بروکلی را روی سینی بچینید. و حدود 20-25 دقیقه در فر قرار دهید تا طلایی رنگ شود. آن را با سس کچاپ یا سس رنچ یا هر سس دیگری که دوست دارید سرو نمایید.

فینگرفود کلم بروکلی