رشته پلو از غذاهای سنتی ایرانی است که گاهی با گوشت، کوفته قلقلی یا با مرغ سرو میشود و گاهی هم با کمی خلاقیت! رشته پلو با ته دیگ مرغ هم  یکی از این ایده های خلاقانه است  که به همت دوست و همکار عزیزمان در ایران کوک تهیه شد و روز خوشی را برای همه ما رقم زد. رشته پلو را به شکل های مختلف و با مواد متنوعی میتوان تزیین کرد. مخلوط پیاز داغ، زرشک و خلال پسته قطعاً حرف نداشت. هم رنگ و آب قشنگی به غذا داد و هم طعمی عالی به رشته پلو و مرغ برشته اضافه کرد. گرچه همین رشته پلوی عالی به تنهایی کافی بود تا همه ما را سر ذوق بیاورد، سبزی خوردن تازه، سالاد شیرازی رنگارنگ، دوغ سنتی و دسر دو رنگ لایه لایه هم به آن اضافه شد و خلاصه همه نفس ها در سینه حبس شده بود تا وقت خوردن برسد!

رشته پلو با ته دیگ مرغ

دستور رشته پلو با خرما و کشمش را قبلاً گفته ایم. این بار اما دستور ویژه ای داریم که در آن همه فوت و فن های مهم برای داشتن پلوی خوش آب و رنگ و خوشمزه گفته شده. در مورد تزیین هم، فراموش نکنید همیشه جا برای تغییر و خلاقیت در آشپزی هست. پس شما هم دست به کار شوید و رشته پلو با ته دیگ مرغ را امتحان کنید.

رشته پلو با ته دیگ مرغ

طرز تهیه: قبل از هر چیز برنج را به مدت نیم ساعت بخیسانید. در قابلمه مورد نظر آب و کمی نمک بریزید و بگذارید بجوشد. برنج خیس خورده را داخل آب جوش بریزید و اجازه بدهید 5 دقیقه در آب در حال جوش باقی بماند. سپس رشته پلویی را به برنج اضافه کنید. بعد از چند دقیقه که رشته نرم شد، برنج را آبکش کنید.

ته قابلمه به مقدار کافی آب و روغن بریزید. فیله های مرغ را به شکل دلخواه کف قابلمه بچینید. میتوانید با کمی خم کردن، آنها را به شکل بته جقه در بیاورید. زعفران دم کرده را طوری روی مرغ ها بریزید که دو طرفشان طلایی رنگ شود.

حال برنج و رشته را روی فیله ها بریزید و بگذارید دم بکشد. شعله گاز را کم کنید و اجازه بدهید به مدت 40 دقیقه روی حرارت باقی بماند. چند دقیقه صبر کنید قابلمه خنک شود سپس محتویات قابلمه را در دیس مورد نظر برگردانید.

پیاز را با کمی زردچوبه روی شعله ملایم تفت بدهید. وقتی شروع به طلایی شدن کرد، زرشک و خلال پسته را به آن اضافه کنید و یکی دو دقیقه دیگر تفت بدهید. از این مخلوط برای تزیین رشته پلو با ته دیگ مرغ استفاده کنید.

رشته پلو با ته دیگ مرغ